• sarsparis

vinterskor till en bredfotad kille som bor på västkusten???

Ja, vilka vinterskor är bäst till en bredfotad kille med hög fotrygg. vi bor på västkusten så jag gissar att det får bli ett par skor som tål allt slask.

Har provat ett par kavat, men de funkade inte.....

• Svar på tråden vinterskor till en bredfotad kille som bor på västkusten???
  • Presario

Har du provat OLIKA Kavat-skor, för annars brukar dom vara bra för både bredfotingar o med hög fotrygg.... Olika modeller har dom ju!
    Annars kan Ecco kanske vara ett alternativ!

• sarsparis

Har provat 2 olika modeller av kavat, den ena för för trång över fotryggen och den andra bara helt enkelt för smal....

Några andra tips? Hur är viking, ecco mm? vill ha en sko som är vattentät och andas.

• Dr Mupp

Kavat är bland de bredaste på marknaden. Testat annars Viking, de är breda och vattentäta. Ecco och superfit är smala

• sarsparis
    Dr Mupp skrev 2009-08-04 07:12:53 följande:
    Kavat är bland de bredaste på marknaden. Testat annars Viking, de är breda och vattentäta. Ecco och superfit är smala
    Oj, då måste min kille ha väldigt breda fötter......hoppas viking passar bättre, eller brukar det finnas flera olika modeller av kavats kängor??
  • Dr Mupp
    sarsparis skrev 2009-08-04 07:51:02 följande:
    Dr Mupp skrev 2009-08-04 07:12:53 följande: Oj, då måste min kille ha väldigt breda fötter......hoppas viking passar bättre, eller brukar det finnas flera olika modeller av kavats kängor??
    Stövlarna brukar fungera bar på högfotade barn.
  • snusmumriken2

Min son har också breda o höga fötter. Skitsvårt att hitta skor som sitter bra!
    Förra vintern hade jag kavat vinterstövlar. De var kanon! Satt perfekt o höll honom varm o torr hela vintern (bor i Närke o här är det också bara slask...suck).
    Jättenöjd!

• kobebis

Min kille har oxå breda fötter med höga vrister. Förra året hade han ett par kanonbra vinterkängor från pax. Bra modell som är lätt att ta på iom att man öppnar upp hela skon mer eller mindre...hmmm förstår ni? Ska helt klart köpa sådana i år med. Och billiga var det med

Svar på tråden vinterskor till en bredfotad kille som bor på västkusten???