• vita stenen

Ni med husvagn!

Vi håller på att kolla efter vår första husvagn

Har kollat lite på en cabby 550, med våningssäng och ett liten sittgrupp till ungarna (så att dom får som ett litet eget rum) och så en stor u-grupp som vi isf får bädda ner till oss.

Nu är frågan- Hur jobbigt/svårt är det eg att bädda upp/ner en sittgrupp varje dag? Kommer vi att tröttna jätte fort?! Hur lång tid tar det?

Tacksam för andra tips som ni vill ge en nybörjare.

• Svar på tråden Ni med husvagn!
  • Pluttis mamma

Jag är praktiskt taget född i husvagn och har haft olika modeller och storlekar:)

Jag tycker inte att det är ett problem att bädda upp och ner den stora soffgruppen, det är bara en vanesak:) Å det blir lättare och smidigare ju mer gånger man gjort det:)
    Man kan ju göra det precis innan man lägger barnen så att man inte väcker dem senare (framförallt om man är ovan)

Campinglivet skall ju vara lite så:)

• Anna med 3 trollungar

De tar inte så lång tid. Vi har en husvagn 620 1 dubbelsäng 1 spjälsäng och en u grupp som vi bäddar ner till mig. ( vi är iväg med mamma) Kan ta 3 min att bädda upp och 3 min att bädda ber när man väl vet hur de går till. Inget komplicerat. Har man dessutom förtält kan man ha de nerbäddat inne och sitta ute. Perfrkt

• MiaB72

Och här kommer jag som tycker tvärtom Vår första vagn bäddade vi ner och vi insåg direkt att så vill vi inte hålla på, speciellt inte eftersom vi campar året runt och då blir det väldigt jobbigt vintertid att hålla på att bädda upp och ner hela tiden, om en vill sova tidigare än den andra så får man bädda. Nej, så vi bytte vagn så att vi har dubbelsäng och våningssäng bak och sen U-grupp fram

• reb80

jag håler med MiaB72...
    Kravet när vi köpte vagn var att alla skulle ha varsin sängplats.
    Självklart bäddar vi ner vid gäster( hänt 1ggr). Men då vi oxå campar året om så är det bekvämast att ha varsin säng.

• spaceanna

Hej! Vi har haft vår husvagn i 4 år. En solifer 450 med våningsång och dubbelsäng. Funkar utmärkt men vi bäddar aldrig upp och ner utan vi sitter alltid i vårt förtält som är värt att investeras i. Campar en vecka varje år och tycker inte det är värt att lägga hur mycket pengar som helst på en vagn. Tycker att campinglivet är super....Speciellt tycker barnen om campinglivet!!!

• MiaB72

Nej, om man bara campar en vecka per år så är det ju något helt annat. Vi är väl ute varje helg mellan april - oktober, sen hela semestern 3-4 v och sen ska vi stå säsong på vintern i fjällen Då blir det jobbigt att bädda upp

• Hjartat2006

Vi har alltid en dubbelsäng bäddad längst bak och ovanför den så har dottern sin "koja" som hon sover i. Hur det blir nu när vi har ett barn till tål att funderas på. Just nu sover han i sin liggdel till vagnen och nästa år kommer det att sovas i en resesäng mitt i gången, men sen när han är 2 år då vet jag inte. Dottern har dock sagt att hon vill dela sin koja med lillebror, men det är ju inte säkert att hon vill när han väl är så stor för då är ju hon 5 år och kanske börjar tycka att lillebror börjar bli lite bråkig (?).

Envis men söt ändå . Julia född 060201 och Edvin född 090217
  • Hjartat2006

Kan tillägga att vi har en Solifer 540

Envis men söt ändå . Julia född 060201 och Edvin född 090217
Svar på tråden Ni med husvagn!