Vart kan jag få hjälp med mitt ansikte?
Jag har såna problem med mitt ansikte att jag skäms för att visa mig bland folk.. Jag skäms...
Jag är 23 år gammal och ska inte se ut så här, jag ser ut som en fjortonåring i ansiktet. Jag är full av små små minifinnar, de sitter tätt över hela pannan, tinningarna och mellan ögonen. Stora finnar får jag mestadels bara på hakan, men de finns alltid någon där. Aldrig helt fin på haka och kinder. Pannan är alltid full, precis knottrig. Förr trodde jag att det var ärr från då jag hade mkt finnar där när jag gick med lugg, men nu är de värre, de är inte ärr, de är små små finnar, eller småplitor, jag vet inte riktigt. De är för små för att klämmas.
Jag har använt alla möjliga produkter för att få bukt med detta. Tex clearasil i olika former, men det hjälper inte. Nu har jag gått drygt en månad och dagligen använd Neutrigenas Black Head scrub och mjukgörande. Det enda jag märker med detta är att jag inte är like fettig i ansiktet efter jag använt det, men flåtkänslan kommer tillbaka senare. Finnarna, pormaskarna och plitorna går inte bort.
Nu behöver jag hjälp, proffesionell hjälp. Jag vill gå till någon som kan detta, som kan ge mig rätt produkter för att få bort detta. Men jag vet inte var man ska vända sig? Ska man gå till hud på sjukhuset? Eller nån skönhetssalong? Isf vad heter de?
Jag är 23, jag ska inte se ur så här!!