• eilien

biltemas cykelsits,bra, dålig?

Var och kollade på cykelsits till dotter och såg att biltema har en som var betydligt lägre i pris än de jag sätt i cykel och barn affärerna. Funderar dock på om den är säker så man vågar använda den.
    Är det någon som har den som kan ge mig lite hjälp, är den bra eller ska man lägga till 400 kr o köpa en hamax eller rex?
    Tipsa gärna om andra prisvärda stolar!

• Svar på tråden biltemas cykelsits,bra, dålig?
  • TheMother

Vi satsade på en hamax sleepy. Känns bra att ha köpt en ordentlig stol. Just modellen vi valde kan man tippa bakåt lite när barnet somnar, så sitter det lite bekvämare iaf.

Vet inte hur biltemas är, men har för mig att deras cyklar inte är att rekommendera och vad gäller cykelstol så har jag hört att t.ex Maxi säljer en stol billigt, men att den vittrar sönder jättesnabbt. Inte alls samma hållbarhet.

• eilien

ok, tack för ditt svar.
    har nog bestämt oss för att köpa en hamax får se vilken modell det blir.

• Joico

Biltemas grejer brukar vinna tester över stora tillverkare. Jag tror inte det är några som helst problem med deras cykelsits, vårda den väl bara - det är ju ändå plast (precis som Hamax,eller andra kända)

• SuzyQgirl

Jag köpte min på jula men jag har sett att det finns precis lika på biltema. (Mörkgrå med gula detaljer.) Är jättenöjd med den & har aldrig haft behovet att behöva luta stolen för det blir bara kortare turer så hon behöver inte kunna sova i den.

• Övningsmamma

Vi har en hamax siesta och är supernöjda med den. Vår niomånaders son sover jätteskönt i den och hela familjen tycker cykeling är det nya nöjet. Väl värd pengarna. Hittade den för 995kr på Lekia - har sett att de kan kosta upp mot 1400kr på andra ställen. Är också för lutande stol - bättre för de små huvudena när de somnar.. Hamax har en mellanvariant som heter Sleepy som många är nöjda med.

• eilien

tack för era svar! Det blev en hamax kiss iaf, hoppas det blir bra.

Svar på tråden biltemas cykelsits,bra, dålig?