• sara gerdrup

vilken pulver diet är billigast?

vilket märke är billigast och var köper man den?

• Svar på tråden vilken pulver diet är billigast?
  • kaksmulan

Vet du vad som är ALDRA billigast? Jo:

1) ta en 30-min promenad varje dag (helt gratis)
    2) Ät mindre portioner men med mer grönsaker av den vanliga maten du lagar (ingen kostnadsskillnad)
    3) hoppa över smörgåsar, godis och läsk (kostnadsbesparande)

Genom att följa dessa tre enkla punkter slipper du betala för en pulverdiet samtidigt som du går ned i vikt och ändå sparar pengar på det hela!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • sara gerdrup
    kaksmulan skrev 2009-08-02 19:13:50 följande:
    Vet du vad som är ALDRA billigast? Jo:1) ta en 30-min promenad varje dag (helt gratis)2) Ät mindre portioner men med mer grönsaker av den vanliga maten du lagar (ingen kostnadsskillnad)3) hoppa över smörgåsar, godis och läsk (kostnadsbesparande)Genom att följa dessa tre enkla punkter slipper du betala för en pulverdiet samtidigt som du går ned i vikt och ändå sparar pengar på det hela!
    helt klart det bästa.
    Jag ska bara ta en snabb kur för att komma igång men sedan blir det som du skriver.
  • Jesster

Nutrilett tror jag är billigast men det är nog äckligast också. Naturdiet är också billigt i jämförelse med Cambridge och Modifast och är godare än Nutrilett.

Nutrilett och Naturdiet kan köpas i vanliga mataffären. i.a.f. i de större kedjorna.

Den som söker han finner - www.google.se
  • kaksmulan
    sara gerdrup skrev 2009-08-02 20:40:58 följande:
    helt klart det bästa.Jag ska bara ta en snabb kur för att komma igång men sedan blir det som du skriver.
    Det där har jag hört så otroligt många gånger. "man ska bara komma igång". Men vet du vad? För att gå ned i vikt (ta det från mig som verkligen VET) måste man göra en livsstilsförändring och den förändringen kan man inte kickstarta med en pulverdiet. Det är allt för stor risk att du då går ned mycket i vikt bara för att sen gå upp det igen trots då omläggning av kosten. Händer det kommer du säkert att känna dig uppgiven, värdelös och så kommer du att ge upp dina viktminskningsplaner.

För visst känner du igen dig i min beskrivning? Jag känner dig inte men jag gissar på att du, liksom jag, tillhör den stora grupp med jojo-bantare? Jag har en gång för alla givit upp allt vad handlar om bantning och dieter. Numer äter jag sunt, tänker mig för innan jag stoppar något i munnen och motionerar regelbundet. Jag är inte världens smalaste person MEN min vikt är stabil och jag njuter av livet och av min kropp. Något jag aldrig trodde var möjligt!
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • sara gerdrup
    kaksmulan skrev 2009-08-03 11:18:36 följande:
    Det där har jag hört så otroligt många gånger. "man ska bara komma igång". Men vet du vad? För att gå ned i vikt (ta det från mig som verkligen VET) måste man göra en livsstilsförändring och den förändringen kan man inte kickstarta med en pulverdiet. Det är allt för stor risk att du då går ned mycket i vikt bara för att sen gå upp det igen trots då omläggning av kosten. Händer det kommer du säkert att känna dig uppgiven, värdelös och så kommer du att ge upp dina viktminskningsplaner. För visst känner du igen dig i min beskrivning? Jag känner dig inte men jag gissar på att du, liksom jag, tillhör den stora grupp med jojo-bantare? Jag har en gång för alla givit upp allt vad handlar om bantning och dieter. Numer äter jag sunt, tänker mig för innan jag stoppar något i munnen och motionerar regelbundet. Jag är inte världens smalaste person MEN min vikt är stabil och jag njuter av livet och av min kropp. Något jag aldrig trodde var möjligt!
    jag har inte gått på diet någon gång förutom vikt väktarna.
    (har smakat nutrilett bars)
    Jag brukar inte jojo banta och har bara gått upp några kilo nu när jag hamnat i mack träsket, ler.
    Jag har 2 små barn och det är ju lätt att ta en macka istället för mat.
    Jag har 20 mån mellan barnen och tänker ta tag i det när min flicka slutat amma helt vilket nog är ganska snart.
    Skönt att du är nöjd med din vikt och njuter av livet.
  • sara gerdrup
    Jesster skrev 2009-08-03 11:13:54 följande:
    Nutrilett tror jag är billigast men det är nog äckligast också. Naturdiet är också billigt i jämförelse med Cambridge och Modifast och är godare än Nutrilett.Nutrilett och Naturdiet kan köpas i vanliga mataffären. i.a.f. i de större kedjorna.
    såg att det är stor skillnad på antalet kcal per dag och diet.
    cambridge har bara 470 kcal och modifast 880 kcal.
  • Jesster
    sara gerdrup skrev 2009-08-03 11:36:32 följande:
    såg att det är stor skillnad på antalet kcal per dag och diet. cambridge har bara 470 kcal och modifast 880 kcal.
    Cambridge är en VLCD och Modifast en LCD. Men nu är de de dyraste (och godaste) alternativen och det var inte det du var ute efter
  • sara gerdrup
    Jesster skrev 2009-08-03 11:41:51 följande:
    Cambridge är en VLCD och Modifast en LCD. Men nu är de de dyraste (och godaste) alternativen och det var inte det du var ute efter
    NATURDIET HAR 800 KCAL OCH NUTRILETT 548 KCAL
    hur vet man vilket som är bäst att välja då?
  • Jesster
    sara gerdrup skrev 2009-08-03 11:48:50 följande:
    NATURDIET HAR 800 KCAL OCH NUTRILETT 548 KCAL hur vet man vilket som är bäst att välja då?
    Varför skriker du?
    Naturdiet ger 540 kcal/dag.
  • sara gerdrup
    Jesster skrev 2009-08-03 12:01:56 följande:
    Varför skriker du? Naturdiet ger 540 kcal/dag.
    haha råkade få stora bokstäver i rena farten, hihi
  • scaniae

Jag väljer Naturdiet. Betalade 177 kr på Netto och 179 kr på ICA Maxi. Nutrilett 179 kr på Willys men jag betalde 159 kr extrapris.

Jag kollade runt på internet och såg att det är billigare i mataffären.

Jag jämförde innehåll och Naturdiet har lite högre andel nyttigheter än Nutrilett och smakar bättre än Nutrilett.

Nutrilett är det vidrigaste som finns.

• sara gerdrup
    scaniae skrev 2009-08-19 23:50:55 följande:
    Jag väljer Naturdiet. Betalade 177 kr på Netto och 179 kr på ICA Maxi. Nutrilett 179 kr på Willys men jag betalde 159 kr extrapris.Jag kollade runt på internet och såg att det är billigare i mataffären.Jag jämförde innehåll och Naturdiet har lite högre andel nyttigheter än Nutrilett och smakar bättre än Nutrilett.Nutrilett är det vidrigaste som finns.
    bra att veta , då skippar jag att testa nutrilett.
    Har du gått ner mycket i vikt?
Svar på tråden vilken pulver diet är billigast?