• Thinkerness

Konstiga "sparkar"!

Jag har en riktigt vild liten tjej i magen, och det börjar man ju vänja sig vid såhär när man närmar sig vecka 30, men jag har under de senaste dagarna märkt att sparkarna/rörelserna ibland ändrar karaktär.
    Plötsligt kan de bli väldigt regelbundna, ganska täta (med bara ett par sekunders mellanrum) och på precis samma ställe. Detta är ganska lätta sparkar, och de ändras/slutar inte förrän jag ändrar ställning (eller ibland när jag stryker med handen direkt på magen).

Någon som har känt samma sak? Jag tänkte först att det kunde vara hicka, men de små rörelserna känns lite väl täta för att vara det... eller?

• Svar på tråden Konstiga "sparkar"!
  • Knubbe12

Hicka tror jag oxå! ;o) Min bebis hickar med ca 5 sekunders intervall...;o)

• tosalisa

min kan också kicka så på samma ställe. Hicka känns inte alls som sparkar. Det är ju mer ett tickande tycker jag. Men alla känner olika.

• Thinkerness
    tosalisa skrev 2009-08-02 20:12:22 följande:
    min kan också kicka så på samma ställe. Hicka känns inte alls som sparkar. Det är ju mer ett tickande tycker jag. Men alla känner olika.
    Ja, men detta skulle man kunna kalla för ett tickande. Lätta, små slag som känns på samma ställe - ibland under en ganska lång stund.
  • Thinkerness
    Knubbe12 skrev 2009-08-02 20:07:11 följande:
    Hicka tror jag oxå! ;o) Min bebis hickar med ca 5 sekunders intervall...;o)
    Oj... tänk om man själv skulle hicka så ofta när man hade hicka... :P
  • tosalisa

Om det "tickar" så är det garanterat hickande hihi... Känns som tickande eller som om du skulle ta pekfinger o långfinger o slå som en puls liksom(som Patrick Swayze gjorde med Baby när han lärde henne dansa hihi)

• Thinkerness
    tosalisa skrev 2009-08-02 20:21:55 följande:
    Om det "tickar" så är det garanterat hickande hihi... Känns som tickande eller som om du skulle ta pekfinger o långfinger o slå som en puls liksom(som Patrick Swayze gjorde med Baby när han lärde henne dansa hihi)
    Hihi, det kanske är en liten Dirty Dancing-dam jag har där inne! Hon kan ju uppenbarligen hålla takten iaf... :D
  • Molly77

ja, låter precis som hicka. det är nästan som om en klocka som tickar hihi
    det är så gulligt.
    min gör det oxå rätt ofta. är i v 39 nu o kan säga att sparkarna KÄNNS
    ordentligt nu, så jag är glad när den hickar istället :)

aj vad ont det gör. så ligger den i säte oxå o har benen nere vid urinblåsan....inte skönt.

Svar på tråden Konstiga "sparkar"!