• mini75

Reima tec overall -erfarenhet?Storlek?

Funderar på att köpa en reima overall till dottern. Har hört att de är stora i storleken... Dottern är ganska liten, hon är nu 1 år och sju månader och är knappt 80 cm lång. Ska man köpa 80 eller 86?
    Vad tycker ni annars om dessa overaller, de verkar så bra men kanske är tex hm eller lindex lika bra?
    Vad tycker du?

• Svar på tråden Reima tec overall -erfarenhet?Storlek?
  • tessan27

Min dotter är 93 cm och har en i strl 86 som är stor på henne eller den sitter perfekt på henne med växtmån... hon har kort överkropp. 80 kan nog bli bra om inte för stort.

• The Black Lady

Du ska köpa max str 80, för de är stora i storleken!

• Primrose

Vi har just köpt reima-kläder (på rean ), jacka och hängselbyxor för hösten. Vår pojke är nio månader (75cm lång och c:a 8750gr) och storleken (74) är stor på honom. Jag hoppas att han har vuxit i den till oktober. :-0

• mini75

Tack för svaren! Fortsätt gärna ändå att komma med åsikter!

• elektra1

Har haft 3 reima overaller till 2 åriga sonen. Och de har alla vart rymliga i storleken.
    Har haft en pop overall, och den gillade jag inte alls. Den var liten i storleken istället.

• ploten

Vår son är född i juni 07 och hade en Reima tec förra vintern i storlek 86. Eventuellt kommer han att kunna ha den även denna vinter, för den var rymlig. Vi är otroligt nöjda med kvalitén. Vår son låg och krälade i snö, slask och alla vattenpölar han kunde hitta hela vintern. Overallen var dyngsur på utsidan men helt torr inuti. Vi brukade duscha av den värsta smutsen på kvällarna (inte varje kväll) och hänga den på tork i vanlig rumstemperatur, så var den som ny på morgonen. Tror vi tvättade den i maskin två gånger under hela vintern. Slitstark är den också. Man kan se på knäna att den varit med om en hel del, men det har inte gått hål. Däremot är det ett par små hål på vantarna som vi köpte till i samma material, och vantarna blev ibland blöta igenom (även innan det gick hål). Reima tec i de mindre storlekarna är heller inte så dyra. Tror vi betalade 990 för vår. Den som fick bästa betyg i Vi föräldrars test förra året kostade typ 1700-1800, men det var de större storlekarna man syftade på (från 92 tror jag).

• mortillsju

Reima brukar rekommendera att man köpre den storlek som motsvarar barnets längd vid inköpstillfället. DVS om du köper storlek 80 nu till din lilla kommer den funka minst (!!) till hon är 86. Jag tycker dessutom att detta råd stämmer med verkligheten

Svar på tråden Reima tec overall -erfarenhet?Storlek?