Vasslad - en yrkesskada?
Min kompis jobbar på mejeri och sa nyss att hon är vasslad. Jag vet inte riktigt vad det innebär, men kan hon anmäla det som yrkesskada?
Min kompis jobbar på mejeri och sa nyss att hon är vasslad. Jag vet inte riktigt vad det innebär, men kan hon anmäla det som yrkesskada?
Kanske menar hon varslad? Om det är varslad hon är så är det ingen yrkesskada mig veterligen.
Tycker hon skall stämma företaget och mjölka ur dem allt hon kan.
Aha, kan det vara det hon menade? Man ser ju så många trådar om folk som blivit "vasslade" och det verkar iallafall ha negativ påverkan på ekonomin... Om det är VARSLAD som alla menar så skulle det ju förklara en hel del!
men jag tyckte faktiskt att hon sa vasslad, hon har inga problem att tala tydligt i vanliga fall
Hmm, om det har negativ inverkan på ekonomin kanske det är ungefär som att bli råmad? Och det är nog ingen yrkesskada men hon kanske kan polisanmäla?!
Men hon kanske bara är från Kalmar. Det kan förklara saken.
Hon har liksom typ kämpat bort den dialekten och så råkade just det ordet slinka förbi dialektkontrollen. Stackarn.
Attans, undrar om det finns risk för att hon blivit råmad också! Det blir ju ännu värre för hennes ekonomi.
Är det någon som vet om vassling är en godkänd diagnos för sjukskrivning hos Försäkringskassan? Vore ju trist om hon inte fick ut någon ersättning.
Alltså vasslad är ju något som har med mat att göra eller? Jag googlade och fann mest sidor om youghurt.
Om någon blir varslad kan det komma att ha en negativ påverkan på ekonomin.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/nulyftervisverige/article4452071.ab
Nä, tror inte att risken att bli råmad ökar. Hon kan nog vara lugn, som en filbunke, i det avseendet. Fast hon kanske kan fundera på att jobba äggstra för att säkra ekonomin?
Blah, när ska jag lära mig kika på vart trådarna ligger... *tassar bort och skäms*
Inte undra på att jag var den enda som svarade seriöst, trodde ni andra fått kollektivt mobbingbeteende XD
*tår i ögonvrån av skam*