• Svar på tråden Babygym
  • wewe

Puffar jag med...

Jag söker ett gym där det bara är en plastställning med hårdplastleksaker (inte med matta och mjukagosedjur).
    Dock får gärna ngn av leksakerna som hänger ned ha en spegel och även vara med en speldosa..

Ngn som hittat ngt likande på nätet?

Tack!

• syster78

Wewe, jag tror att IKEA har nån sån ställning utan matta och sånt - kolla där!

• Sessilou

ja det finns massor med sidor på nätet.
    Googla så får du upp.
    Många butiker har ju även internetbeställning.

har sett massor på blocket oxå

Less is more=)
  • Vill Nu
    syster78 skrev 2009-08-02 21:45:42 följande:
    Ikea har en hård sån i trä. med tre leksaker på... rätt så hög tycker jag. så min kille leker med den när han sitter i sin sitter
  • Fina Fröken Lycklig
    syster78 skrev 2009-08-02 21:45:42 följande:
    Ikeas babygym utan matta är gjort i trä med träleksaker. Ser fint ut, men tyvärr med leksaker som Ej går att ta loss/byta ut.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70108177
  • Vill Nu

Fina Fröken Lycklig skrev 2009-08-03 11:43:08 följande:

Ikeas babygym utan matta är gjort i trä med träleksaker. Ser fint ut, men tyvärr med leksaker som Ej går att ta loss/byta ut.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70108177
    Klart man kan ta av dom. bara att vinkla pucken uppe på och ta av den...
  • Fina Fröken Lycklig
    wewe skrev 2009-08-02 21:30:24 följande:
    Puffar jag med...Jag söker ett gym där det bara är en plastställning med hårdplastleksaker (inte med matta och mjukagosedjur). Dock får gärna ngn av leksakerna som hänger ned ha en spegel och även vara med en speldosa..Ngn som hittat ngt likande på nätet?Tack!
    Finns ju begagnade (på blocket.se tex) sådana babygym som du letar efter. Leksaker kan man ju köpa nya/fler och byta till emellanåt så barnet inte tröttnar på dom. Finns ju plastringar att köpa till också som man kan kroka i varandra för att variera så leksakerna hänger olika högt.. dels så barnet bara kan titta o putta/slå på skaerna och även sätta dit fler ringar så barnet kanta tag i dom å sen bita i sakerna också

Fast ioförsig får man ju inte hemleverans på detta.
  • Fina Fröken Lycklig
    Vill Nu skrev 2009-08-03 11:44:01 följande:
    Fina Fröken Lycklig skrev 2009-08-03 11:43:08 följande: Klart man kan ta av dom. bara att vinkla pucken uppe på och ta av den...
    joo det vet jag att man kan, men svårare att hitta leksaker till det gymmet å byta ut på ett enkelt sätt
  • Vill Nu

Fina Fröken Lycklig skrev 2009-08-03 11:48:59 följande:

joo det vet jag att man kan, men svårare att hitta leksaker till det gymmet å byta ut på ett enkelt sätt
    Okej, sorry.. missuppfattade dig då =)
    Men du kan väl ta av leksaken som sitter i pucken och knyta dit en egen leksak i samma puck?!....
  • Fina Fröken Lycklig
    Vill Nu skrev 2009-08-03 11:57:29 följande:
    Fina Fröken Lycklig skrev 2009-08-03 11:48:59 följande: Okej, sorry.. missuppfattade dig då =)Men du kan väl ta av leksaken som sitter i pucken och knyta dit en egen leksak i samma puck?!....
    Nu har ju inte jag det gymmet i trä från ikea, utan ett helt annat babygym i plast (utan matta) och massvis med leksaker att byta ut till och som vi är väldigt nöjda över Eller ja, dottern börjar vara för stor för babygym överhuvudtaget nu, men iallafall

Skrev bara om gymmet i trä då jag visste endel om det och då tips efterfrågades i tråden  
  • odin09
    wewe skrev 2009-08-02 21:30:24 följande:
    Puffar jag med...Jag söker ett gym där det bara är en plastställning med hårdplastleksaker (inte med matta och mjukagosedjur). Dock får gärna ngn av leksakerna som hänger ned ha en spegel och även vara med en speldosa..Ngn som hittat ngt likande på nätet?Tack!
    Hej, min son ar fyra manader och hans babygym har bade harda och mjuka leksaker men de harda ar livsfarliga just nu da han slar mot dem sa att de dinglar tillbaka typ i ansiktet samt att han overhuvudtaget inte kan ha harda leksaker (ex. har en plastskallra) for han vill fora dem mot munnen och missar ibland och slar sig sjalv. Jag skulle rekommendera alla att ha bade mjuka och harda sa att man kan anvanda babygymmet langre och tidigare.
  • odin09

Haha, markte jag lat lite bitter i forra inlagget, inte meningen, men lite bitter ar jag da babygymmet helt plotsligt forvandlas till en fakir matta och bebis tittar mellan tararna undrades vad det var som gjorde ont...hihi...men jag vill puffa for blandade leksaker (mjuka och harda) da det ar spannande med olika material som bebis kan kanna och klamma pa for upplevelsevarlden. Jag brukar hanga egna saker pa babygymmet (luddigt, prassligt etc) som jag binder fast i snore aven om man maste ha lite uppsikt sakerhetsmassigt. Lycka till i djungeln!

Svar på tråden Babygym