• ledsen83

    Rädd

    Är ny här men behöver skriva av mej lite! Har genomgått en utredning ganska nyss då vi försökt bli gravida i 3 år. Vi ska snart börja med nässpray och sprutor mm. Men för ca 5 veckor sedan blev vi gravida på egen hand och lyckan var ju total men efter några dagar började jag blöda och det visade sej att jag hade utomkvedshavandeskap så jag fick operera bort vänster äggledare. När jag blev gravid så åt jag hostmedecinen Resyl efter ett tips och är ganska säker på att den hjälpte oss bli gravida men är de någon som vet om den kan orsakat utomhavandet?? Jag är så rädd för att råka ut för samma sak igen:/ Vågar man ens försöka igen...

  • Svar på tråden Rädd
  • Tinkerbellen

    Åh jag känner verkligen med dig!!
    Ingen aning om det kan orsaka utomkveds.. vet inte alls varför det händer.
    Jag blev gravid i mars.. den 12 maj fick jag åka in akut för smärtor och blod.. trodde det var ett missfall.. vilket visade sig vara ett X.

    Ska du tillbaka på något återbesök eller så? Annars tycker jag att du ska ta och boka en tid och så kan läkaren kolla så allt ser ok ut så kan du fråga alla dom här frågorna du vill veta...

    JAg har blivit lovad att få komma till kliniken när jag väl är gravid för att se att graviditeten sitter där den ska osv.. Du kan säker få göra samma sak!

    Kram på dig!!!

  • volvo bm 814

    Jag var också rädd att det skulle hända igen. Har båda äggledarna i behåll.
    Först nu vågar jag försöka igen. Jag fick mitt x i slutet av januari i år.
    Vet hur du känner dig. Det är inget kul att gå igenom.

Svar på tråden Rädd