• Anonym

Jag är gravid men vet inte hur långt gången?!!?!?! hjälp

För några veckor sedan fick jag ett plus på mitt test som jag tog.. Jag berättade för fadern och det tog ett tag innan vi bestämde oss för hur vi skulle göra behålla eller inte.. därmed så tog det lite tid innan jag ringde och bokade tid hos en BM. Men mitt stora problem är att jag vet faktiskt inte vilken vecka jag befinner mig i.. Och jag SKÄMS för det, jag tycker det är jätte jobbigt att inte veta när jag hade min senaste första mensdag. Och inte bara det, för senaste mensen var så kort 4-5 dagar (brukar vara 7) och det var mycket mindre (mängdmässigt) än vad jag brukar ha oxå.. Vad ska jag göra? Jag tycker det är så pinsamt att inte kunna svara på BM's frågor om hur långt gången jag är.. Vad ska jag säga för att hon inte ska ruska på huvet åt mig när jag inte ens kan säga vilken vecka jag är i???? Snälla hjälp!

• Svar på tråden Jag är gravid men vet inte hur långt gången?!!?!?! hjälp
  • Anonym

Så var det för mig åxo, visste inte heller riktigt när jag hade haft min senaste mens, men min BM kollade inte snett på mig eller tyckte det var konstigt.
    Vi räknade från när min senaste blödning var och sen fick jag göra ett vul på inskrivningen.
    Så det är nog ingen fara.

• Anonym

vi kan väl inte veta vilken vecka du är i??!
    skärp dig.. BM tar väl reda på det åt dig.. därför du är där..

• Inana83

Jag hade en knasig mens månaden innan jag blev gravid och var därför också inte helt säker på om jag blivit gravid månaden innan. Jag berättade det för min bm och det var inget konstigt med det tyckte hon, hon sa bara att det får vi ju veta säkert när du gör RUL sedan (här görs inga vul vid inskrivning)...

Du behöver inte skämmas, jag är helt säker på att din bm hört det ett antal ggr förut

• Mary Jo

Inte behöver du skämmas,jag hade inte heller nån aning när jag hade haft min sista mens. haha,jag chansade hejvilt och fick göra ett VUL!

• Anonym

Tack för era svar, man blir ju lite orolig när man inte har alla svaren i huvet på första mötet med BM. Vi är ju självklart (!!!) lika glad för bebisen ändå, fast vi inte vet hur långt gången vi är.. Och sen är det ju "standard" frågan då man väntar barn från allt och alla, inte Bara BM, och vi har bekanta i vår närhet som inte verkar förstå att vi vet faktiskt inte.. Utan då blir följdfrågan "Jaja, men vilken vecka TROR du att du är i då???" Och jag vet lika lite då, som jag visste när jag svarade första gången.. Så jag har bara tagit en vecka ur luften, så att säga, så vi kan avsluta ämnet om vilken vecka det är.. och hur dom kommer att ta det sen då vi ev får ett datum, det har jag ingen aning om..
    Men jag känner mig lite lugnare inombords, efter att ha läst era svar.. men är ändå lite orolig för hur BM kommer reagera..

Svar på tråden Jag är gravid men vet inte hur långt gången?!!?!?! hjälp