• Fridapida

Shoppa i Köpenhamn

Jag ska till Köpenhamn i helgen och göra av med alla mina pengar. Är det någon här som har bra tips på bra affärer som man inte bör missa. Eller finns det vissa områden där det finns bra shopping som ligger lite off men är värt att ta sig till?

I Sverige så handlar jag en del på MQ, Vila m.fl. för att bara ge en hint om vad jag gillar.

Så hjälp mig! Jag ska ge mitt VISA kort en omgång det sent kommer att glömma.

• Svar på tråden Shoppa i Köpenhamn
  • Choklad och Nötter

Är du ute efter märkeskläder så kan jag rekommendera Illum och Magasin. Annars finns dom vanliga butikerna där som t ex H&M. MQ vet jag dock inte om den finns.

• Choklad och Nötter

Ja, det är dyrt att shoppa i Köpenhamn just nu. Brukar åka dit och shoppa varje sommar, men i år blev det inget. I år blir det en Sthlms-shopping-resa istället.

• Fridapida

Choklad och Nötter skrev 2009-08-03 21:56:50 följande:

Är du ute efter märkeskläder så kan jag rekommendera Illum och Magasin. Annars finns dom vanliga butikerna där som t ex H&M. MQ vet jag dock inte om den finns.
    Jag är väl inte så intresserad av det som finn i överflöd här, t.ex. HM, utan är mer sugen på att hitta områden där de har lite roliga kläder man inte hittar på de vanliga kedjorna. Jag skrev mest MQ som en ledtråd till vilken typ av kläder jag söker.

Var ligger de butikerna du tipsade om? Jag har aldrig varit i Köpenhamn så jag vill gärna ha guidning.
  • Fridapida
    anitra2012 skrev 2009-08-03 22:01:06 följande:
    Tänk på när du är på ex. H&M, vad det stå på prislappen (svenska priset stå även där)... om det är värt att handla det i Danmark eller i Sverige.Just nu är många danskar i Sverige och shoppa pga det är billigare för dem här. Lite sugen själv på att åka över med tåget. :)www.visitcopenhagen.se/content/turist-svenska...Ha det så skoj... :)
    Tack! Bra länk. Den ska jag kika igenom.

Nej, det är väl inte diretkt för de billiga priserna jag åker dit. Det är mest att jag vill dit och se stan.
  • Choklad och Nötter

Vet inte om du redan åkt, men jag skriver ändå. Illum och Magasin ligger mitt på Ströget. Inte svårt att missa. Det är två stora varuhus.

• Fridapida

Choklad och Nötter skrev 2009-08-06 22:53:13 följande:

Vet inte om du redan åkt, men jag skriver ändå. Illum och Magasin ligger mitt på Ströget. Inte svårt att missa. Det är två stora varuhus.
    Jag är hemma igen och jag hittade dem. Som du sa - gick inte att missa.

Tack för tipsen.
Svar på tråden Shoppa i Köpenhamn