• Anonym (lite smårädd)

JÄTTE svullet urinhål????

Jag har fått lite till och från svullen urinhål men det har försvunnit, men liksom inget att bry sig om.
    Men dom 2 senaste dagarna har jag JÄTTE svullet urinhål, alltså jag kan lägga in fingret bakom och typ hålla i den, känns som en stor hård knöl, och då är den ungefär lite mindre än en golfboll!!?!?!?!?!!!!!

Detta är väl inte normalt?
    Det gör inte ont, men svider lite, vet inte om jag fått urinvägsinflammation men det svider inte när jag kissar.

/Orolig tjej

• Svar på tråden JÄTTE svullet urinhål????
  • Anonym

Nej det är inte normalt men behöver inte heller vara något. Men det kan vara urinvägsinfektion eller en könssjukdom. Klamydia kan presentera sig som en urinledarinfektion bara utan andra symptom. Jag skulle gå till läkare eller könsmottagning så de kan ta prover och titta.

• Anonym (lite smårädd)
    Anonym skrev 2009-08-03 00:00:48 följande:
    Nej det är inte normalt men behöver inte heller vara något. Men det kan vara urinvägsinfektion eller en könssjukdom. Klamydia kan presentera sig som en urinledarinfektion bara utan andra symptom. Jag skulle gå till läkare eller könsmottagning så de kan ta prover och titta.
    men får man inte klamydia el andra könssjukdomar om man har haft sex med andra än sin partner.
    Jag har inte haft det, nu blir jag nästan lite orolig, inte över min sambo men utan att nånting är FEL....
  • Anonym

Usch det låter jobbigt!!

Jag har nog aldrig ens hittat mitt urinhål, kanske är onormal jag med.

Har inget mer råd än att gå till läkaren, hoppas det löser sig.

• Rapunzella

Är du säker på att det verkligen är urinröret och inte något som sitter strax bredvid/framför/bakom? Man kan få bölder även i underlivet, men det brukar göra ont och brukar inte vara så hårda? Kontakta en läkare så får de titta på det!

• Anonym

Ja men då är det väl förmodligen inte klamydia utan kanske en urinvägsinfektion. Man kan även få inflammationer och infektioner i körtlar som sitter i underlivet vilka kan svullna upp och bli stora. Men om du är orolig så är det väl perfekt att gå till läkaren och få det påtittat så kan du vara lugn sen.

Svar på tråden JÄTTE svullet urinhål????