• Anonym

Hjärtat hoppar över ett slag???

Är gravid i v 11 och nu de senaste 3 dygnen har hjärtat hoppat över ett slag många ggr, i dag säkert ett 20 tal ggr, kände på pulsen när det hände och pulsen slår inte vid såna konstiga hjärtslag.
    Är det här vanligt eller farligt???
    Någon som vart med om det?

• Svar på tråden Hjärtat hoppar över ett slag???
  • Anonym

Nästan alla människor har extraslag, vilket känns som överhoppade slag eller som att hjärtat slår en kullerbytta. Ja, det händer mig ofta. Särskilt på kvällen när man ska lägga sig och sova. (Det är ju nästan bara då man känner hjärtat).

• Anonym

Ja jag har ju haft det förut men det har man ju inte brytt sig om då, men  nu har det ju blivit så påtagligt att man funderar lite...

• Anonym

Jo, ibland kommer det riktigt ofta, kan vara lite obehagligt. Känns nästan som att man har helt oregelbunden puls. Men mår du bra i övrigt så tycker jag inte att du behöver vara orolig.

• Anonym

Nej har ju inte mått så bra, är orkeslös, trött, yr, huvudvärk och känner mig allmänt konstig kan vara blodbrist men jag vet inte ska ringa vc i morgon

• Anonym

Men du har regelbunden puls förutom extralagen väl? Ja, det är väl aldrig fel att kolla om man mår kasst. Håller med om att det du säger kan tala för anemi. Aldrig fel att kolla lite sköldkörtelprover om man tycker att hjärtat slår ojämnt och har de symptomen du nämner. Sen är det ju så att graviditeten i sig kan ge rätt mycket underliga symptom :) Lycka till!

• Anonym

Jag vet faktiskt inte om den är jämn annars känner inget vad jag vet...

Svar på tråden Hjärtat hoppar över ett slag???