• Anonym (Nyfiken)

3-kant med nära vän

Jag och min tjej funderar på att ha 3-kant med min bästa vän.
    Vad anser ni?

Lite info:
    Vännen står mycket nära familjen dock ej släkt.
    Är det fel eller är det oklokt att prova på?
    Vi är rädda att paja en bra kompisrelation.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 20:45
    Kan tillägga att vi vart ihop i ungefär 4 år.

• Svar på tråden 3-kant med nära vän
  • Anonym

Låter som ett högriskprojekt :)

• regnbågspappan

är ni alla tända på varann och snackat igenom grejen så varför inte???

• Furie

Vi har trekanter och alla andra sorters kanter, men INTE med vänner. Vi skiljer på våra vänskapsförhållande och de vi har sex med. Det gäller ju iof de vi varit vänner med först, vissa har vi haft sex med (träffas via sexsidor) och sedan blivit vänner med, och dem har vi fortfarande med i lekarna

Beror ju helt på hur ert förhållande ser ut, ni två som par och ni tre som vänner. Om allt känns 100% mellan er tre och ni vet att det inte finns något intresse utöver det sexuella så tror jag att det kan vara en lyckad mix. Ni känner och litar på killen i fråga, han känner er och respekterar er och vi har bra möjlighet att prata igenom allt innan nått händer. Risken att det blir en knäck i vänskapsrelationen finns ju alltid, speciellt om ni inte är "erfarna" trekantare, så att säga, och vet hur det kommer att kännas emotionellt.

Har ni pratat med killen i fråga eller är det bara ni som fantiserar i nuläget?

• Anonym (Nyfiken)

Det är vi som i nuläget fantiserar.

Vi vet inte egentligen hur det går till eftersom ingen av oss (jag och min tjej), har haft trekant förrut. Men vi hoppas på nya sexerfarenheter för förhållandet.

• regnbågspappan

hur det går till hmm ja du det e ju en början att snacka med honom sen bestämma vad det ni vill göra..e du bi e han bi e det bara tjejen som ska va i centrum osv osv..

• Vassandra

Trekanter kan vara hur kul som helst, men jag tycker det låter oroväckande att göra detta med en god vän till er. För mig är bra vänner alldeles för viktiga och jag skulle personligen aldrig riskera att det blir konstigt mellan mig och en vän.

Folk till trekanter kan jag hitta hur lätt som helst men bra vänner har jag svårare att ordna.

Svar på tråden 3-kant med nära vän