• Evangeline72

Lämna katterna ensamma 2.5 veckor med tillsyn 1 g per dag?

Är det ok att lämna sina katter ensamma i ett hus på 100 kvm i 2.5 veckor med tillsyn 1 gång per dag? Tillsyn i det här fallet innebär att fylla på mat och vatten samt rengöra kattlådan. Jag tycker inte det är ok, men jag är inte heller kattägare.

• Svar på tråden Lämna katterna ensamma 2.5 veckor med tillsyn 1 g per dag?
  • juluu

Inte ok. Katter är sociala djur, och skall få även det behovet tillgodosett, inte bara sitt behov av mat och en ren låda.

Hade det varit en vandrande pinne det handlade om hade det varit ok.

• Evangeline72

Håller med inlägg 2! Katter ska ju inte bara förvaras!

• Shorona

Nej, inte i 2,5 veckor. Det är inte okej.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • Mistys Daisy

skulle aldrig komma på tanken.
    Skulle inte ens kunna njuta ev ev semester och veta dom var så ensamma...
    men det är jag det...

• mamma2kids

ok om det finns flera katter i hushållet.

• Kattägd

Nej, det är inte okej.

16 § Tillsyn ska ske minst två gånger om dagen. Unga, sjuka eller skadade hundar och katter ska ses till oftare.
    17 § Hundar och katter ska få sitt behov av social kontakt tillgodosett.

• CTMT

Det är inte okej... då är det bättre med 2 gånger/dag eller ett bra kattpensionat där katterna får konstant tillsyn och vård och kontakt!
    Men bäst har de det hemma såklart där de känner sig trygga - men då tillsyn 2 ggr/dag!

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Samsmamma

Tycker inte att det är ok.

Åtminstone en gång per dag bör de få sällskap i några timmar, typ 3-4 timmar. Men även det tycker jag känns in underkant. Så helst ska man ha en kattvakt som bor i huset, tycker jag.

Sånt här måste man ju tänka på om man ska skaffa djur.

• Samsmamma

oavsett antal katter i hushållet, jag har tre stycker och skulle aldrig lämna dem ensamma på det sättet. Aldrig.

Svar på tråden Lämna katterna ensamma 2.5 veckor med tillsyn 1 g per dag?