• Anonym (Behöver tips!)

Hur tar ni bort erat könshår och håret vid analen?

Jag har alltid rakat mig förut, men det är ju så jävla bökigt! Sen får man ont i nacken och ryggen av att stå och böja sig så i duschen... Hur tar ni bort hårväxten där nere? Vid både underlivet och analen?

Har hört talas om någon creme, men hur funkar den och vart köper man den?

• Svar på tråden Hur tar ni bort erat könshår och håret vid analen?
  • Me o Mike

Jag har nyligen börjat gå och få brasiliansk vaxning. Hur smidigt som helst!

• mamma2kids

krämen du pratar om rekomenderar jag verkligen inte,och absolut inte i underlivet.bränner som f*n.fick riktiga brännskador på benen tom.
    du kan ju sitta ner ist och raka dig.

• Anonym (E)

Jag använder hårborttagningsmedel weet tror jag det heter, finns att köpa på alla "vanliga" affärer. Jag blev rekommenderad av min gynekolog att använda den. Jag tycker den är jätte bra för det blir inte några utslag, men du ska passa så du inte "stoppar" in den för långt :P och inte innanför läpparna ;) jag brukar låta den sitta kvar 4-6minuter! Dessutom växer inte håret ut lika fort som när man rakar! (det finns en ny nu som man kan spreja) Jag rekommenderar den starkt!!!

• Anonym (veet)

Veet fungerar bra för mig, håren blir inte så stixiga som efter rakning och man slipper riskera blodvite när man gör det.

Varning dock för att inte skölja bort det när det står eller applicera "i"= kan svida ordentligt.

Rekommenderar också apotekets intimolja efteråt, annars kan det bli lite torrt och svidigt.

• Anonym (Behöver tips!)

Den där krämen då, är det speciellt gjord för den intima delen eller? Kan man ha den i analen med? Eller bara liksom utan på underlivet? Vore ju smidigt om man vågade sig på att prova det där...

Sist jag provade Weet på benen blev det katastrof! Brände som FAAAAAAAAAN så jag inte kunde sova på hela natten hahahaha

• Me o Mike

Men ska du inte gå till en salong ist då??
    Anonym (Behöver tips!) skrev 2009-08-03 10:31:33 följande:

Den där krämen då, är det speciellt gjord för den intima delen eller? Kan man ha den i analen med? Eller bara liksom utan på underlivet? Vore ju smidigt om man vågade sig på att prova det där... Sist jag provade Weet på benen blev det katastrof! Brände som FAAAAAAAAAN så jag inte kunde sova på hela natten hahahaha
  • Anonym (waxy)

Den där krämen då, är det speciellt gjord för den intima delen eller? Kan man ha den i analen med? Eller bara liksom utan på underlivet? Vore ju smidigt om man vågade sig på att prova det där... Sist jag provade Weet på benen blev det katastrof! Brände som FAAAAAAAAAN så jag inte kunde sova på hela natten hahahaha
    hm, om den brände på benen så ska du nog inte använda den i underlivet. Jag har själv ganska hemska erfarenheter av att använda den under armarna (verkligen extrem otur- hade i det närmsta brännsår i en vecka), hade inte gärna haft den i underlivet nära slemhinnor.
    Testa brasiliansk vaxning på salong, de fixar ALLT där nere :D
  • Neko

Olika det där med weet, jag testade den på benen. Fungerade inte så bra och hade den säkert dubbelt så länge, lite hår lossnade men det sved ingenting, kändes inget. Min sambo provade lite för skojs skull, hade halva tiden och det blev ett riktigt brännsår =o Måste bero på vilken sorts hud man har eller något.

• Neko

Zack o Bella skrev 2009-08-03 09:50:09 följande:

Jag har nyligen börjat gå och få brasiliansk vaxning. Hur smidigt som helst!
    Vad kostar det? Hur ofta måste man gå? =)

Kan de lämna hår på blygdbenet (alltså trekanten) om man frågar om det, eller kallas det något annat då? Om man ändå vill ta bort allt annat.
  • Anonym (Trött på rakhyve)

Vad kostar en brasiliansk vaxning ungefär? Hur länge tar det innan man måste vaxa igen?
    Nån som vet någon bra salong i Gbg som utför detta?

• 86TiAn82

Det finns en kräm som är mildare än andra, som funkar för underlivet då den inte bränner lika mycket. Kommer inte ihåg vad den heter just nu.
    Jag köpte den men jag har inte tålamod att låta den verka ^^ då får det hellre vara hårigt :P
    Man kan nog köpa den på olika sidor som säljer sexleksaker bland annat.
    Eller om ni råkar ha en romatikshop där du bor bör dom åxå ha den.

Den är iaf blå förpackningen :)

Och den funkar om man har tålamod!

• Anonym (E)

jag har den vid den intima delen :P och även analen..går skit bra!
  • Liten men naggande

Anonym (Trött på rakhyve) skrev 2009-08-03 14:44:44 följande:

Vad kostar en brasiliansk vaxning ungefär? Hur länge tar det innan man måste vaxa igen?Nån som vet någon bra salong i Gbg som utför detta?
    jag har för mig att jag betalade 450 för brasilianskt men det var i centrala stockholm och där är ju allt lite dyrare. I mitt fall var det dock inte riktigt värt det då jag först fick svamp (= en vecka där "sex" vara en omöjlighet plus att jag därefter har mens). På 2-3 veckor har jag stubb igen. Hade ja tid och råd skulle jag nog pröva igen.
  • Anonym (Behöver tips!)

Anonym (E) skrev 2009-08-04 19:18:38 följande:

jag har den vid den intima delen :P och även analen..går skit bra!
    Vad heter den?
  • Anonym (E)

det är den krämen ni har talat om som svider..weet! men det kan ju bero på hur känslig man är. jag har aldrig haft problem :D

• Me o Mike

Jag betalade 360:- för min waxning.. Också gjord i centrala sthlm.

• Anonym
    86TiAn82 skrev 2009-08-03 14:53:11 följande:
    Det finns en kräm som är mildare än andra, som funkar för underlivet då den inte bränner lika mycket. Kommer inte ihåg vad den heter just nu. Jag köpte den men jag har inte tålamod att låta den verka ^^ då får det hellre vara hårigt :P Man kan nog köpa den på olika sidor som säljer sexleksaker bland annat. Eller om ni råkar ha en romatikshop där du bor bör dom åxå ha den. Den är iaf blå förpackningen :) Och den funkar om man har tålamod!
    Menar du denna?
    www.lustfynd.se/images/product/original_938.jpg

Den heter Blitz Blank
Svar på tråden Hur tar ni bort erat könshår och håret vid analen?