• glader

Vad görs på Österlen när det regnar??

Här sitter man i en stuga på Österlen för att semestra och njuta av omgivningarna.. och så ösregnar det!!! Och åskar...

Nån som har tips på vad man kan hitta på?

Tack

• Svar på tråden Vad görs på Österlen när det regnar??
  • hallon80

Fikar på Olof Viktors!!
    Eller shoppar på Bo Ohlsson!

Mitt hjärta är komplett
  • vackrastarflow

Nejnej, man tar en liten roadtrip mot Trelleborg till och shoppar på Agdas Countryshop! www.agdas.se/ Sååå billig inredningsbutik, och väldigt skojig
    Bo Ohlsson har läskigt golv, nån kommer att trilla och slå ihjäl sig där snart

• Sencha

Besöka Kiviks musteri? Både titta på deras verksamhet (finns väl någon guidning?) och proviantera.

0401 & 0807
  • glader

Tack snälla!!

Vart ligger Olof Vikotors??

Och vad shoppar man på Bo Ohlsson?

• vackrastarflow
    glader skrev 2009-08-03 10:44:24 följande:
    Tack snälla!! Vart ligger Olof Vikotors?? Och vad shoppar man på Bo Ohlsson?
    Bo Ohlsson är ett ställe där man hittar ALLT! Påminner om ÖB lite, fast fräschare, och med mycket kläder.
  • hallon80
    Tack snälla!! Vart ligger Olof Vikotors??Och vad shoppar man på Bo Ohlsson?
    OV ligger efter Nybrostrand ..mot Glemmingebro. Kolla deras hemsida.
    På Bo O kan shoppa schampo, tvättmedel, leksaker, kläder...och massa annat bra och ha skit!! Bra tidsfördriv!!
    Mitt hjärta är komplett
  • Champagne
    Tack snälla!! Vart ligger Olof Vikotors??Och vad shoppar man på Bo Ohlsson?
    Olof Viktors får man bara inte missa Det ligger ute vid en landsväg i Glemminge.
  • hallon80
    Champagne skrev 2009-08-03 10:50:14 följande:
    Olof Viktors får man bara inte missa Det ligger ute vid en landsväg i Glemminge.
    Nä, precis!! Håller med.
    Men ta med stora börsen dit!! Och missa inte kräftmacka och citronpaj!!
    Mitt hjärta är komplett
  • glader

Gud vad många bra tips!!

Vad är så speciellt med Olof Viktors??

• hallon80
    glader skrev 2009-08-03 11:13:45 följande:
    Gud vad många bra tips!! Vad är så speciellt med Olof Viktors??
    ALLT om du frågar mig!!
    Mitt hjärta är komplett
  • VIXIE

Surdegsbrödet är himmelskt! Åt upp det sista till frukost i dag.

Glimmingehus
    Äpplets hus
    Konungagraven i Kivik
    Ångloksbanan Brösarp-St Olof(använd solglasögon och medtag nåt att skölja ögonen med ifall man får sotflagor i dem)
    Om det  spricker upp lite grann ,åk till Mandelmanns trädgårdar i Rörum,helt fantastiskt ställe,de har barnvandringar med. http://www.mandelmann.se/
    Mittemot avfarten till Mandelmann ligger Orelunds Gröna butik(ekogrönsaker och tuppfile`!! jättegoda fräscha grönsaker mm

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • vackrastarflow
    VIXIE skrev 2009-08-03 11:45:14 följande:
    Surdegsbrödet är himmelskt! Åt upp det sista till frukost i dag. Glimmingehus Äpplets hus Konungagraven i Kivik Ångloksbanan Brösarp-St Olof(använd solglasögon och medtag nåt att skölja ögonen med ifall man får sotflagor i dem) Om det  spricker upp lite grann ,åk till Mandelmanns trädgårdar i Rörum,helt fantastiskt ställe,de har barnvandringar med. www.mandelmann.se/ Mittemot avfarten till Mandelmann ligger Orelunds Gröna butik(ekogrönsaker och tuppfile`!! jättegoda fräscha grönsaker mm
    Du som har sån koll på Österlen, känner du till nån trevlig antikhandel/lanthandel som inriktar sig mer på inredning än mat?
  • Sencha
    vackrastarflow skrev 2009-08-03 11:47:11 följande:
    Du som har sån koll på Österlen, känner du till nån trevlig antikhandel/lanthandel som inriktar sig mer på inredning än mat?
    Inte inredning och inte Österlen, men ändå: http://www.spikenikistan.com/index2.htm
    0401 & 0807
  • evaoregon
    vivianne skrev 2009-08-03 10:40:44 följande:
    Det finns ju en museijärnväg med ånglok mellan Brösarp och St Olof som kanske vore något! www.skanskajarnvagar.se
    Jo, den åkte vi förra sommaren och då ösregnade det! De har goda våfflor i restaurangvagnen!
  • VIXIE

Vackrastarflow: Nja,har inte varit inne i en( var tvungen att lova min man att inte köpa nåt"antikt" eller till trädgården denna semester...) men runt Kivik såg jag en massa olika antik affärer och i närheten av Glemmingebro låg där nåt stort hus som hette Retro tror jag.(såg det i ögonvrån när vi åkte förbi...){#lang_emotions_laughing}

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
Svar på tråden Vad görs på Österlen när det regnar??