Vad görs på Österlen när det regnar??
Här sitter man i en stuga på Österlen för att semestra och njuta av omgivningarna.. och så ösregnar det!!! Och åskar...
Nån som har tips på vad man kan hitta på?
Tack
Här sitter man i en stuga på Österlen för att semestra och njuta av omgivningarna.. och så ösregnar det!!! Och åskar...
Nån som har tips på vad man kan hitta på?
Tack
Fikar på Olof Viktors!!
Eller shoppar på Bo Ohlsson!
Nejnej, man tar en liten roadtrip mot Trelleborg till och shoppar på Agdas Countryshop! www.agdas.se/ Sååå billig inredningsbutik, och väldigt skojig
Bo Ohlsson har läskigt golv, nån kommer att trilla och slå ihjäl sig där snart
Besöka Kiviks musteri? Både titta på deras verksamhet (finns väl någon guidning?) och proviantera.
Det finns ju en museijärnväg med ånglok mellan Brösarp och St Olof som kanske vore något!
www.skanskajarnvagar.se
och åka och äta på Ingelsta!
www.ingelstakalkon.se/ingelsta/ingelstase.nsf (under restaurang ingelsta)
Tack snälla!!
Vart ligger Olof Vikotors??
Och vad shoppar man på Bo Ohlsson?
Fika på Annorlunda
Gå på gallerier
Glimmingehus
Äpplets hus
Chistinehof
Gud vad många bra tips!!
Vad är så speciellt med Olof Viktors??
Surdegsbrödet är himmelskt! Åt upp det sista till frukost i dag.
Glimmingehus
Äpplets hus
Konungagraven i Kivik
Ångloksbanan Brösarp-St Olof(använd solglasögon och medtag nåt att skölja ögonen med ifall man får sotflagor i dem)
Om det spricker upp lite grann ,åk till Mandelmanns trädgårdar i Rörum,helt fantastiskt ställe,de har barnvandringar med. http://www.mandelmann.se/
Mittemot avfarten till Mandelmann ligger Orelunds Gröna butik(ekogrönsaker och tuppfile`!! jättegoda fräscha grönsaker mm
Vackrastarflow: Nja,har inte varit inne i en( var tvungen att lova min man att inte köpa nåt"antikt" eller till trädgården denna semester...) men runt Kivik såg jag en massa olika antik affärer och i närheten av Glemmingebro låg där nåt stort hus som hette Retro tror jag.(såg det i ögonvrån när vi åkte förbi...)