• hidden angel

"blöja" under förlossningen?

när jag såg en förlossningsfilm hade hon som skulle föda på sig stoooora trosor med typ lika stor blöja på sig. Så blod o slem o det ena med det andra inte bara hamnar på golvet o överallt..

Fungerar det så överallt eller? för det kändes som det hade varit gansak mycket frächare att ha det så!!!

• Svar på tråden "blöja" under förlossningen?
  • Erika

Det har jag alrig hört talas om men är nyfiken att veta mer om.

• Sparvel

Men jag såg det på nån bild i en bok med.
    Ingen aning faktiskt... förmodligen är det så, för man vill väl inte gå runt där i korridorerna o slaska på golvet...

• Mickis74

Ja, man får nättrosor och blöja som dom sen klipper bort/tar av när krystvärkarna sätter igång. Känns inte dumt på något sätt utan bara tryggt o faktiskt rätt bekvämt, man behöver inte gå o fundera på om det läcker eller blir kladdigt överallt under tiden man går o väntar på att det ska bli klart.

• Annika80

Har man den medans man föder eller vadå???

• Vanna

Hej!

Ja, i alla fall på det bb där jag ska föda, där får man blöja och nättrosor. Känns rätt tryggt...

• hidden angel

annika..nää, men under värkarbetet o sådär

• Annika80

Oki, innan alltså! Jag vet ju inte han inte med sånt tog bara 45 min för mig

• Anni

Kommer man in till förlossningen och vattnet har gått så får man nog automatiskt en binda + nättrosor. Jag blev igångsatt och hade mina egna trosor tills de ville ta hål på hinnorna. Men jag fick inte heller lämna sängen (dåliga hjärtljud) så jag hade bara tjockt papper under rumpan typ. Nättrosorna får man också efteråt, otroligt fula men jag tyckte att de var sååå sköna. Även kallade Kasslerbyxorna av många *ler*

• Upptagen

Jag hade nättrosor och binda på mig under hela tiden jag var inne på förlossningen. Vattnet hade gått, så det rann endel, och så hade bebisen elektrod på huvudet och värkmätare i livmodern, så det var två slangar inuti mig, så när de skulle undersöka mig så var det smidigt att bara klippa sönder trosorna och sen sätta på nya.
    Efter förlossningen var det också bra att få använda nättrosorna istället för att blöda ner sina egna...

Svar på tråden "blöja" under förlossningen?