• Lolle

    Hårfärgning + migrän?

    Hej!
    Jag var länge osäker om jag vågade gå till frisören för att färga håret pga jag hade hört från vissa håll att det kunde vara farligt för barnet men det är inget som är bevisat än så länge. Samtidigt kunde färgen bli missfärgad. Enligt min frisör så färgar de många gravida och ingen har fått missfärgat hår. V. 13 gick jag dit och gjorde slingor vilka blev jätte bra. Förra måndagen ljusade jag även upp mina rötter (råttfärgat hår vanliga fall). Jag kände genast att denna var mycket starkare än förra gången. En kort stund efter mitt besök där fick jag så ont i huvudet och flimmer för ögonen, migrän likanande symptom. Varje dag sedan dess har jag haft det samma. Värken är inte riktigt släppt i huvudet. Känns som om jag har varit bakis en vecka och däremellan migrän anfall! Jag har tidigare haft migrän vid ett fåtal tillfällen. I fredags träffade jag en läkare som tog en hel del prover, blodtryck, socker etc.. och allt så bra ut förutom lite äggvita i urinen. Jag ska till min barnmorska imorgon för att ta nya prover och följa upp det hela.
    Skulle detta kunna vara ett resultat av mitt besök hos frissan? Är det någon annan som upplevt samma sak?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 13:04
    Nu är jag i vecka 21.

Svar på tråden Hårfärgning + migrän?