• Zindie

Vikt och längd-tabell?

Någon som vet vart man kan få tag på såna där vikt och längdtabeller så man kan se vart de ligger till i kurvan?
    På bvc har de ju en sån där som de visar en varje gång man mäter och väger men det skulle vara kul att göra en egen och ha och jämnföra och kolla.

• Svar på tråden Vikt och längd-tabell?
  • Magds

Hejsan!
    Det finns en liknande tabell i "barnets hälsobok", den som man tar med till BVC, där sköterskan fyller i vaccinationer, längd och vikt. Eller är det bara i vissa landsting som man får en sådan?

• MJN

www.pampers.se kan du lägga in barnets uppgifter och se vart på kurvan det är. Vet inte om det stämmer med den på bvc, men så fel kan det ju inte vara.

• Zindie

Faime---i min bok är det ingen tabell med, bara där man kan fylla i siffror och sånt

MJN---jag har testat det men det funkar inte, den tabellen tar inte mina siffror och så tycker jag tabellen ser konstig ut.

• Magds

Zindie: Det var synd. Jag såg nu att det står Jämtlands läns landsting på vår bok så det är alltså inte "samma" över landet, knäppt nog...

• MJN

Det har fungerat för mig efter lite bekymmer. Tänk på att vikten är i kilo. Så 8040 gram blir 8.04 kilo.

• Zindie

Men det går inte att spara lixom för mig...det försvinner bara...hm...konstigt.

• MJN

Kolla att scrolla ner och åt vänster (med scrollfunktionen på sidan) så du ser att du är på rätt veckor.

• MJN

Det blir ett tunt rött streck i diagrammet.

• MJN

Hur går det? Finns det kanske nån annan som vet av någon bra sida med tillväxtkurvor på?

• Höstlegend

Gör som jag. Jag frågade om jag kunde få en kopia på min lilla tjejs journal på BVC

• Zindie

jag tror jag fått till det nu men jag skulle fort vilja ha en sån de har på bvc...kan ju som sagt fråga om man får en kopia...

tack för hjälpen alla!!

• Cia o krabaten

Jag fick oxå en kopia! Kul att ha och bra att ha när man ska "planera" klädköp för att se när de ska växa ur storleken...

• cheetah

Angående pampers längd- och viktkurva så funkade den inte för mig heller först. Jo, längdkurvan funkade, men inte vikten - tills jag kom fram till att man måste skriva in hela kilon! Dvs 4450 g blir 4 kilo och 4550 g blir 5 kilo - helt värdelöst!

Har också letat en kurva att klippa ut och sätta in i sonens bok, men har hittills inte hittat någon. Ska fråga om en kopia jag också!

• MJN

Pampers viktkurva fungerar iaf för mig. Men man måste skriva vikten i kilo och med punkt, komma fungerar inte. Ex 8.04 (inte 8,04)

Men jag ska nog be om en kopia jag oxå. Kan vara kul att ha när hon blir större att visa vad fort hon växte

Svar på tråden Vikt och längd-tabell?