• hella23

Silvergrå klänning på bröllop

Tänkte höra med er om klädsel på bröllop.
    Vi ska på bröllop på lördag och jag har haft ett H***te att hitta en snygg klänning.
    Efter mycket letande så hittade jag iaf en snygg silver grå långklänning som jag sydde om till knähöjd.
    Själva klänningen är i 2 lager med ett silver nät tyg på kjolen och livet är i grått sammet med snirklar av silver.
    Kan man ha klänningen på bröllopet om man matchar med en vit sjal eller blir det allderles för dystert?

Är inte alls kunnig på det här.

• Svar på tråden Silvergrå klänning på bröllop
  • Minifer

Hej! En av tjejerna som kom till mitt bröllop när jag gifte mig i maj hade en grå ilvrig klänning med en..sjal med någon färg på, haha, minns inte färgen. Men den var jättefin i alla fall och jag tänkte då aldrig en tanke på att det skulle vara dystert. Piffa upp med något lättsamt till. Sålänge den inte är mörkmörkgrå är det nog lugnt=)

• hella23

Klänningen är ju lite nyårs stuk på men om man kanske kan lätta upp den med en vit sjal eller någon annan ljus färg så borde det väl funka eller?
    Har tyvärr ingen bild på den.
    Har letat överallt efter en klänning i vettig prisklass som sitter snyggt om min lilla put/gravid mage men jag har inte lyckats hitta något alls mer än den jag hade hemma.

• Scones

Jag hade en silvergrå klänning på min kompis bröllop - supersnyggt och inte alls deppigt eller dystert. Jag matchade med en vinröd bolero och silver/beiga/svarta skor. :) Tror även att det skulle bli assnyggt med en rosa/cerise stor sjal, i läckert festligt tyg.

• Ärta
    Scones skrev 2009-08-03 14:55:05 följande:
    Jag hade en silvergrå klänning på min kompis bröllop - supersnyggt och inte alls deppigt eller dystert. Jag matchade med en vinröd bolero och silver/beiga/svarta skor. :) Tror även att det skulle bli assnyggt med en rosa/cerise stor sjal, i läckert festligt tyg.
    precis den bilden fick jag också, en stor rosa sjal, i en nyans som matchar det silvriga bra.
  • hella23

Tack för alla svar! Ska in till stan och jaga efter en sjal i morgon.
    Men rosa röstar ni på eller?

• IaOnDaFluff

ja, jag skulle undvika vitt om jag var du.. just för att det är bröllop.. finns många andra snygga färger

• Scones

Ja, rosa tror jag på!
    Och kanske matchande örhängen eller skor till?

• P A K

Låter hur fint som helst och du kan ju, precis som du skriver, ta en sjal med färg om du känner att du vill.

• hella23

Ska in till stan idag och kolla efter en sjal. Svarta klackskor har jag köpt. Letade överallt efter ett par i silver med det fanns inte.
    Dom jag har köpt är det visserligen ett spänne i silver på så dom matchar lite iaf.
    Men det blir nog en rosa sjal och matchande smycken till.
    Tack för all hjälp

• hella23

Får hem klänningen på fredag då den är hemma hos min mamma nu men jag ska försöka fota den på fredag

Svar på tråden Silvergrå klänning på bröllop