• Blåsippan84

hur många tårtor till ca 40 personer?

min kusin ska göra prinses tårtor med ljusblå marsipan. det komemr vara ca 40 personer som kommer ta en tårtbit.. hon tyckte vi skulle ta glass till barnen å sen göra tre tårtor.. men vi vill bara ha tårtor.. vi ska köpa färdiga tårtbottnar.. räcker 4 st tårtor?

• Svar på tråden hur många tårtor till ca 40 personer?
  • Vaja
    Blåsippan84 skrev 2009-08-03 16:51:28 följande:
    min kusin ska göra prinses tårtor med ljusblå marsipan. det komemr vara ca 40 personer som kommer ta en tårtbit.. hon tyckte vi skulle ta glass till barnen å sen göra tre tårtor.. men vi vill bara ha tårtor.. vi ska köpa färdiga tårtbottnar.. räcker 4 st tårtor?
    Det räcker med 4 tårtor om ni köper färdiga bottnar. (Står 10-12pers på en förpackning)
  • Pappa G

Det beror ju också ganska mycket på om det bara ska serveras tårta..?

• eec82

jag gjorde 5 tårtor till vårt dop + kladdkakor + bullar+ chokladbollar+kakor och vi fick 2 tårtor över var med princess. Men vi gjorde bottnarna själva så blev 3 lager. Men sen då min mormor fyllde bjöd hon på bara tårta var 25 personer, då blev de 1/2 över. :) Då gjorde jag 3. Så tror absolut de räcker med 4 st.

• Blåsippan84

vi ska servera mat först.. å sen blir det väl lite fikabröd.. vad bra... då ska jag beställa marsipan för 4 tårtor:)

• Pappa G
    Blåsippan84 skrev 2009-08-03 21:45:49 följande:
    vi ska servera mat först.. å sen blir det väl lite fikabröd.. vad bra... då ska jag beställa marsipan för 4 tårtor:)
    Då hade jag inte köpt fler än tre.

När vi hade dop för någon månad sedan, så hade vi också gjort tre tårtor. Det gick åt knappt två. Till 45 personer.
  • Blåsippan84

hmmm... men kan man inte frysa tårtan om det skulle bli över? inte för att de kanske blir så snygga sen, men iaf

• eec82
    Blåsippan84 skrev 2009-08-03 22:02:49 följande:
    hmmm... men kan man inte frysa tårtan om det skulle bli över? inte för att de kanske blir så snygga sen, men iaf
    jag fryste tårta efter min sons dop den blev väldigt bra tinad. :)
  • eec82
    Blåsippan84 skrev 2009-08-03 22:07:03 följande:
    då blir det 4 tårtor:)
    jag brukar pensla locket med smält smör så inte grädden får kontakt med marsipanen då håller den sig fin. :) Blir inte sådär kletig å konstig.
Svar på tråden hur många tårtor till ca 40 personer?