• Kitty 2

Ni som har hyrt Semesterhusen i Danmark?

Vi är ett gäng som funderar på åka till danmark par dagar eller en vecka för hyra dessa stugor med swimmingpool.. Läste att det stod att Elen tillkommer,

Ni som varit där, var har ni fått gett i elräkning?
    Skriv gärna hur många dagar o personer ni var?

Eller om ni har rek om hus eller ställe?

• Svar på tråden Ni som har hyrt Semesterhusen i Danmark?
  • Göteborgstjej

Vi var utanför Lökken ifjol, 6 vuxna och 2 barn i ett hus med 4 sovrum. Kommer inte ihåg exakt, men jag vet att elen var ganska dyr, kanske 7-800 för en vecka. Stranden i Lökken är SUPER men vi hade kass väder så då var det väl inte så kul. Måste käka nu men om du undrar ngt om det området så kan jag svara senare?

• Rodion

Hyrde ett sådant hus i Blokhus en vecka för ett par år sedan. Huset var för upp till 10 personer, med bastu, pool etc. El och olja tillkom utöver hyran, tyvärr minns jag inte exakt hur mycket det blev men det var ingen större summa.
    De drar av kostnaden från depositionen och sedan får man tillbaka det som blev över inom någon vecka om jag inte minns fel.

• Kitty 2

Usch det är rätt maffigt..

flera som varit så men under billigare EL?

• Rodion
    Göteborgstjej skrev 2009-08-03 17:37:10 följande:
    Vi var utanför Lökken ifjol, 6 vuxna och 2 barn i ett hus med 4 sovrum. Kommer inte ihåg exakt, men jag vet att elen var ganska dyr, kanske 7-800 för en vecka. Stranden i Lökken är SUPER men vi hade kass väder så då var det väl inte så kul. Måste käka nu men om du undrar ngt om det området så kan jag svara senare?
    Ja det låter rimligt om jag inte minns fel.
  • Rodion

Kitty 2 skrev 2009-08-03 17:38:40 följande:

Usch det är rätt maffigt.. flera som varit så men under billigare EL?
    Leta efter ett låg-energihus, brukar vara specifierat i husbeskrivningen. Möjligt att de kan vara lite billigare.
  • Rodion

Ska ni hyra via Dansommer? Man kan nog ha energisparhus som sökkriterium då man söker hus på deras hemsida.

• Kitty 2

Har bara kikat via sembos men ska kia via dansommer..

• Kitty 2

men ligger verkligen elen på så mycket, menar det ligger det ju inte på här i sverige ens..

Någon som vet ca summa för en vecka?

• Kitty 2

Jag har läst fel 800 kr för en vecka är Okey! :D

• Rodion

Kitty 2 skrev 2009-08-03 18:36:19 följande:

men ligger verkligen elen på så mycket, menar det ligger det ju inte på här i sverige ens..Någon som vet ca summa för en vecka?
    Jag skulle tippa på att det går åt en rätt så mycket el bara för att hålla temperaturen på poolen, den ska ju ligga runt 24-28 grader. Det är ju ändå många tusen liter vatten som skall hållas varmt.
  • vackrastarflow

Kitty 2 skrev 2009-08-03 18:20:22 följande:

Har bara kikat via sembos men ska kia via dansommer..
    Sembo och Dansommer/Novasol har samma, de är samarbetspartners. Dock finns det fler sökalternativ på de senares hemsidor tror jag.

Det är poolen och jacuzzin som drar upp elkostnaden rätt rejält
  • Thursday

Vi hyrde stuga via en förmedling som jag inte kommer ihåg, men de tog hutlöst betalt för elen. Typ 200-300 danska för en vecka i ett hus med bara hushållsel, spis, diskmaskin och lampor typ.

• vackrastarflow
    vackrastarflow skrev 2009-08-03 21:13:42 följande:
    Kitty 2 skrev 2009-08-03 18:20:22 följande: Sembo och Dansommer/Novasol har samma, de är samarbetspartners. Dock finns det fler sökalternativ på de senares hemsidor tror jag. Det är poolen och jacuzzin som drar upp elkostnaden rätt rejält
    Tror förresten de har ett "fast" pris på 2 DKK per kwh.
  • Thursday
    vackrastarflow skrev 2009-08-03 21:20:29 följande:
    Tror förresten de har ett "fast" pris på 2 DKK per kwh.
    2,50 betalade vi nog, men det var en annan förmedling /tror jag/.
Svar på tråden Ni som har hyrt Semesterhusen i Danmark?