• Anonym

174cm lång o 76kg. Hur ser man ut då? HJÄLP!!

Jag har börjat må väldigt dåligt av min kropp nu o mitt matbeteende. Håller på att gå riktigt galet!

Hur ser ni med liknande mått ut? VAd använder ni för storlek på kläder?

Ser gärna bilder på er.

Tacksam!

• Svar på tråden 174cm lång o 76kg. Hur ser man ut då? HJÄLP!!
  • Anonym (En till)

hallo är 173cm o väger 75 kg.

Min storlek på kläder är M-L beror på kläderna . Försöker gå ner minst 5 kilo, men mitt mål är väl gå ner minst 9kg . Det skulle jag må bra av. Eller jag vet att jag skulle må bättre då.

Känner mig lite rund.

• Anonym (överviktig)

Jag är 165 cm och väger 73kg.. jag har ett BMI på 27 typ så jag är lite överviktig.. du har ett BMI på 25 så du är inte överviktig, du väger det du borde, men visst är det på gränsen, men det är helt okej.

• Anonym (tjjockis)

jag är 173cm o väger cirka 87kg mår pyton över det men varför orkar man inte ta ta i det?? f-n ser ju snart ut som en kubik inget roligt alls=(
    har strl 46 i kläder

• Anonym (Lagom :))

Jag är 175 och väger ca 75-76 kg jag har medium på kläder, alla säger jämt men du är så smal och bra och fin men jag går gärna ner några kilon!  Jag är väldigt smal på överdelen och rundare över låren! :)

• Anonym (tjock?)

Jag är 164 och väger 71.. ser mig inte som tjock men jag försöker att gå ner i vikt. Vill väga runt 65 :) men det får vi väl se hur det går. Det är verkligen jättesvårt att gå ned i vikt! Jag har st S-M på över delen och M-L på underdelen.. Hade önskat att jag va mer proportionerlig.

TS vad har du för matbeteende? Äter du mycket godis och kakor/bullar och sånt? Jag är verkligen en stor gottegris =(

• Netha85

Är 178 cm o vägde innan graviditet 78 kg.

Hade för det mesta medium i kläder, vissa fall small o vissa large.

Jag var nöjd med min kropp eftersom jag var rätt vältränad så på mig var det muskler som vägde o de väger mer än fett så om du börjar träna, bli inte ledsen om du inte går ner utan du kan lätt ligga kvar på samma vikt det är bara det att fettet blir muskler.

Råder er att ta det försiktigt med viktnedgång, har tidigare vart sjuk i aneroxi och vägde då 57 kg så om ni bara går ner de få kilon ni vill nu ska ni vara jättenöjda, men se för guds skull till att ni inte fastnar i en ond cirkel o vill gå ner ännu mer sen när ni kommit ner de kilona.

Säger inte detta för att vara taskig utan för en liten varning på hur lätt det kan vara att bli sjuk.

• Anonym (redbull)

hej hej,
    jag är 170 cm o väger 75-80 (olika beroende på vilken våg) ser mig sj som överviktig men inte tjock.. eller jo jag ser mig som tjock vissa dagar..

jag är beroende av redbull och tror det är det som är min "last" tränar förvisso mkt så mkt av min vikt är muskler. men ändå..

har strl-38-42 och i vissa fall 44 i kläder

• Anonym (dagis)

jag är 177 cm och väger 75. vill ner till 69 egentligen, men vägde 100 innan, så jag är nöjd ändå. jag har en "jämntjock" kropp med muskler och trivs egentligen ganska bra med den, men aldrig är man väl riktigt nöjd. har långa ben och i tröjor har jag oftast M/L eller allt mellan 38 och 44. beroende på märke och så.

• Anonym

Anonym (tjock?) skrev 2009-08-04 17:30:03 följande:

Jag är 164 och väger 71.. ser mig inte som tjock men jag försöker att gå ner i vikt. Vill väga runt 65 :) men det får vi väl se hur det går. Det är verkligen jättesvårt att gå ned i vikt! Jag har st S-M på över delen och M-L på underdelen.. Hade önskat att jag va mer proportionerlig. TS vad har du för matbeteende? Äter du mycket godis och kakor/bullar och sånt? Jag är verkligen en stor gottegris =(
    Ja du min mat?!?!? Suck...älskar och hatar mat! Har tyvärr hamnat lite snett nu med mat. Bara äter o kräks o äter igen för att kräkas igen. Köper tillochmed hem mat som jag ska äta för att sedan spy! FAn, fattar inte vad som händer, kan bara tänka på detta. Idag skulle jag äta normal middag och testade lite pasta som blev tre lass med pasta, sen en kaka som blev 10-15 och sen slutade det hängande över toalett stolen. FAN att man aldrig ska klara någonting. Gick så himla fint med min viktnedgång o motion i ca 2 år. Sen trilla jag dit igen o nu sitter jag här.

Shit!
  • Netha85
    Anonym skrev 2009-08-04 18:27:11 följande:
    Anonym (tjock?) skrev 2009-08-04 17:30:03 följande: Ja du min mat?!?!? Suck...älskar och hatar mat! Har tyvärr hamnat lite snett nu med mat. Bara äter o kräks o äter igen för att kräkas igen. Köper tillochmed hem mat som jag ska äta för att sedan spy! FAn, fattar inte vad som händer, kan bara tänka på detta. Idag skulle jag äta normal middag och testade lite pasta som blev tre lass med pasta, sen en kaka som blev 10-15 och sen slutade det hängande över toalett stolen. FAN att man aldrig ska klara någonting. Gick så himla fint med min viktnedgång o motion i ca 2 år. Sen trilla jag dit igen o nu sitter jag här.Shit!
    Oj TS, snälla för ditt eget bästa prata med en läkare på ätstörningskliniken om detta för tyvärr låter det som du har fått bulimi..

Stå på dig o säg att du fått ätstörning för det låter verkligen så, var stark o be om hjälp nu innan du är allt för fast i det.
  • Anonym

Jag är 173cm lång o väger runt 80kg... Har ganska mkt muskler men oxå ett lager av fluffigt underhudsfett. :-P Drar ca 40 på överdelen o 42-44 under. Jag går gärna ner till 75, då ser jag nog helt ok ut, bara man får bort lite sladder härovar... ;)
    Trivs ganska bra, för 4 år sen vägde jag 106kg! aldrig mer!!!

Svar på tråden 174cm lång o 76kg. Hur ser man ut då? HJÄLP!!