• spirituality

    New age/paganism/wicca/nyhedendom

    Jag har ett stort intresse för dessa religiösa rörelser (new age, paganism, wicca, nyhedendom); "nya" religiösa rörelser i stort. Naturreligioner ligger mig nära om hjärtat, och jag vill gärna träffa likasinnade. Hör gärna av er :)

  • Svar på tråden New age/paganism/wicca/nyhedendom
  • SweetLilly

    Jag är väldigt intresserad av såna här saker, har många lika ideologier som dem, men inte så insatt i dem mer exakt.. Är lite emot att sätta stämpel på eller bli indelad i en specifik grupp med mitt troende..

  • SweetLilly

    Jag tror på en naturkraft /lag som styr det vi har runt omkring oss och det som händer.
    Jag tror att vi alla består av energi som lever vidare när kroppen inte gör det.
    Jag tror på reinkarnation, och att vi kan bli en blomma lika gärna som en giraff.
    Jag tror på att vi föds om i olika skepnader för att lära oss mer om livet.

    Just när det gäller religion så tror jag att vi människor vill sätta en stämpel på vart vi tillhör och då även i tron. det är farligt för jag tror alla människor har en inviduell tro/längtan på det oförklariga.

    Människor har i alla tider utnyttjat detta och skapat religioner för att styra och ha makt över folk.

  • PeterEriksson

    Det va väldigt lite folk här ? En fråga är det någon som läst böckerna om Anastasia av Vladimir Megre ?Solig

  • janne6606

    Hej är väl lite av en sökare har inte funnit rätt än men kanske du kan hjälpa mig

  • Inpius

    Grym tråd! Jag bloggar (på engelska) om alternativa livsfilosofier och sånt, vilket inkluderar sånt här (jobbar för tillfället på ett inlägg om Wicca men har för lite information so far, ska försöka komma i kontakt med någon samt följer två Wicca-bloggar) så det här var kul att se :)


    Hail Satan!
  • Emsterangel

    Sweet Lily. Jag tror precis som du, det finns en värld bortom den vi kan se med blotta ögat. Andar finns runt omkring oss och de har förmågan att sträcka sig över dimensionsgränsen och interagera med oss människo. Jag tror dessutom inte att det här behöver vara ovetenskapligt. Tänk bara på hur långt vetenskapen har kommit de senaste 100 åren! Det finns inget som säger att vi inte kan exempelvis mäta andliga energier med ny teknik om femtio år. En sak. Vad tycker ni till exempel om företag som säljer spirituella tjänster för pengar som till exempel "ring ett medium"-sidor som https://spådom24.se . Utför en ett riktig tjänst och som kan vara till nytta (tex hjälpa folk som mist en anhörig att få avslut) eller luras de bara?

Svar på tråden New age/paganism/wicca/nyhedendom