• Anonym

Förbjudet

Har ett stort problem.
    Något som inte fick hända har hänt.
    Vill inte gå in på detaljer men har en sambo sedan fem år tillbaka.
    För några helger sedan var vi hos mina svärföräldrar där även min svåger med familj var. På kvällen gick alla och la sig och det blev bara svågern och jag själv kvar. Vi hade druckit ganska mycket (allihopa), iallafall så satt vi och lyssnade på musik och pratade. hade märkt under kvällen att han stötte på mig i smyg. Det hela slutade iallafall med att han började kyssa mig och det ena ledde till det andra (ej sex)
    Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till tror inte att han kommer ihåg det, vet inte heller om jag ska berätta för mig sambo.
    Hjälp mig

• Svar på tråden Förbjudet
  • Tommy parterapeuten

Hej

Det här är ingen självklar fråga. Var och en har sina egna moraliska gränser som man måste leva med. Om du tycker att du inte behöver säga något till din sambo är det en fråga som du äger svaret på. Om du inte säger något och det kommer fram behöver du kunna leva med att du inte sagt något. När något sådan händer behöver du också fråga dig hur kvalitén är i din nuvarande relation. Om det är OK att kyssa någon annan så är det väl inga problem men om det inte är det så kanske det finns aspekter i er relation som behöver förbättras.
    Tommy
Svar på tråden Förbjudet