• JennieLee

Resa med barn till Grekland

Hej!

Vi har funderingar på att åka till Grekland i Sep/Okt.
    Någon som har några tips på bra ställen när man reser med mindre barn och vill hitta på lite under två veckor?
    Vi har funderat på Kreta eventuellt.
    Tips någon?

• Svar på tråden Resa med barn till Grekland
  • astalacasta

Vi var i Agia Marina på Kreta med en sjuåring, en femåring, en fyraåring och en ettåring. Det var väldigt trevligt och barnvänligt.

Nu reste vi i o f s mest för att bada, umgås och gå ut och äta gott, inte för att hitta på olika aktiviteter. Om ni vill åka på utflykter ska ni nog bo någon annanstans på Kreta.

För en badsemester med barn var Agia Marina perfekt. Viktigt dock att boka ett hotell direkt vid stranden, den stora vägen som går igenom hela samhället kunde barnen inte gå över själva. Vi bodde direkt vid stranden och de stora kunde gå ner själva och gräva sandslott och vi kunde sitta i skuggan och slappa och titta på dem.

Restaurangerna var jättebra ur barnsynpunkt. Alla hade goda barnmenyer. De flesta hade fina lekplatser eller lekhörnor inne på restaurangen, och på flera ställen ropade restaurangägaren på någon yngre släkting som gick runt och passade vår ettåring som fick gå på upptäcksfärd i restaurangen och köket medan vi satt lugnt och njöt av maten.

• JennieLee

Gud, det lät ju kanon! : ) Barnpassning till och med! Haha!
    Vi vill nog göra lite aktiviteter då vi är borta 2 veckor, räddför rastlöshet...
    Men är nte så påläst om Grekland. Länge sedan vi var där och då har det varit små öar.
    Sista åren har vi mest varit i Turkiet, vilket har varit kanon men nu vill vi testa någe annat....

• misan84

Vi ska åka till kreta agia marina om 2 ½ veckor men bara 1 vecka. vet inte hur det är med upptäcksfärd men är nöjer vi oss med bad o lek Har fått höra att agia marina ska vara den mest barnvänligaste stranden på kreta vilket känns bra för det är ju ganska stenigt annars. Hoppas ni hittar någon bra resa!!

• Fruochmamma

Almirida, Kreta med Langley Travel. Deras koncept, personal och faciliteter är fantastiska.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Anna Panna
    Fruochmamma skrev 2009-08-05 17:24:53 följande:
    Almirida, Kreta med Langley Travel. Deras koncept, personal och faciliteter är fantastiska.
    Berätta gärna mer!!! När var ni där? Priser på dryck? (både vin, öl och läsk)? Vi funderar på att åka dit nästa sommar men vill ha så mycket info som möjligt innan.
  • Nettan1

Jag skulle rekomendera rhodos.
    var där 2 veckor i maj/juni i år, vi bodde på blue village hotell där.
    Helt underbart hotell och vi gillade omgivningarn.
    Hyrde bil i ett par dagar och åkte runt på ön, finns mycke att se.

• Sugar Rush

Jag har varit på både Kreta och Rhodos.
    Rhodos är min favorit men mina barn hade det bättre på Kreta då det var finare stränder och barnvänligare.
    Var på Kreta i mitten av september för två år sedan, vi bodde på Sunwing Resort Makrigialos i två veckor och det var så bra.
    Underbar strand och mina barn trivdes jättebra.
    Gå in på Vings hemsida om det kan vara något för er.

Svar på tråden Resa med barn till Grekland