• Angelica30

Behandra en nerslipat furbord

Min sambo har nu varit så duktig och lagt ner massor av timmar på att slipa ner mitt gamla köksbord. Det är ett stort tungt furubord som innan har varit mörk i färgen. Nu är det helt trärent, vill få det lite mörkare.

Vad ska man använda för nått? Håller på att söker på nätet men jag hittar inget så direkt.

Hoppas på hjälp, måste vara klart tills på torsdag när mormor och barnen kommer hem

• Svar på tråden Behandra en nerslipat furbord
  • Angelica30

Tack för svaret

Blir det någon yta på det hela? Jag vill ha så det är lite stryktåligt men inte lacka det

• Lena
    Angelica30 skrev 2009-08-03 22:22:13 följande:
    Tack för svaret Blir det någon yta på det hela? Jag vill ha så det är lite stryktåligt men inte lacka det
    Nej bets ger ingen yta.
  • Queen70

Helt ärligt så anser jag att det tungt furubort bäst behandlas genom att kastas i brasan Men om man nu ska göra nåt med det så skulle jag se till att måla det i nåt riktigt mörkt så ingen kan ana att det är ett furubord i botten.

• Lena

Det finns matt lack om du kan tänka dig att lacka men inte vill ha den blanka ytan.

• Angelica30
    Queen70 skrev 2009-08-03 22:27:13 följande:
    Helt ärligt så anser jag att det tungt furubort bäst behandlas genom att kastas i brasan Men om man nu ska göra nåt med det så skulle jag se till att måla det i nåt riktigt mörkt så ingen kan ana att det är ett furubord i botten.
    Men det har varit laserat det är inget vanligt bord utan ett specialbeställt åbäcke som mamma köpte i Leksand, det är verkligen superfint och alla som kommer hit tycker om det. Hade ett annat innan....det kastade jag i brasan

Vi drar iväg till färghandeln i morgon och hör
Svar på tråden Behandra en nerslipat furbord