• Charlien

Könstillhörighet i drömmarnas trädgård???

Jaha, då har man ägnat en heldag i soffan med en krasslig son, och för att minimera gnäll har vi sett på knark-barnprogrammet "drömmarnas trädgård". Visst, jag har sett det förr, men aldrig två hela dvd:er på raken.. Håller på att spy på den dryga jävla berättarrösten och den där sången, Di-da, di-da-di-da-diii-da-fuck-me-off-liksom.

Till saken: Vad är dom för kön? Det känns ju som Opsie-Daisy är en brud men sen blir det svårt. Iggle-Piggle har väl lite stake och kan tänkas vara man? Tomblibooerna är ju ytterst tveksamma, för att inte tala om Macka-Packa som är sjukt lurig.

Det jobbiga är att min son älskar Macka-Packa vilket gör att jag måste relatera till den jäveln när jag pratar med sonen.. Och det är så svårt när man inte kan säga "jaaa, titta nu gick HAN in i luftskeppet".

Vad tror ni, kan nån ge facit på känstillhörigheten på dom där pundarna?

• Svar på tråden Könstillhörighet i drömmarnas trädgård???
  • drakvinge

Men det ser du väl?
    Macka-Packa är ju naken och inte fasen har h*n nåt kön inte.
    Det är ju en DET!

Ja nu gick DET in i luftskeppet.

Iggle-Piggle är ju blå och så mycket har FL lärt mig att är man blå är man pojke.
    Opsie Daisy har klänning och är tjej.

Om det nu inte är så att de har mammor som har förstört sina barn genom att överskrida de självklara könsrollerna! Tack FL för infon!

Har inte en av Tomblibooerna väska? Då måste hon vara mamman och alla är vänsterpartister så röda som de är!!

• hot fuss

OM det inte är en flare som gjort programmet.
    o allt är tvärtom. bara för att sudda ut könsrollerna...

• M C

Varör inte bara luta dig mot könsneutrala "Jaaa, ser du" eller "Mmmm, titta!".

Min kille har precis upptäckt detta på internet - MIN SISSI! skriker han när Oopsy Daysi visar sig.

HATA.

• Charlien

Haha, ok Iggle-Piggle är blå o därför pojke, Opsie har klänning o är tjej, vi utgår från att skaparna bakom DT varken är flare eller pseudo-PK.

Vaddå Macka-Packan är en h*n bara för att h*n inte har nåt kön? Är det inte lite att göra det lite lätt för sig? (Min son har för övrigt noterat att macka-packa har nåt där bak vilket han har tolkat som att h*n går omkring och poopar hela tiden, så fort h*n vänder ryggen till så pekar sonen och säger "Matta-patta BAJS")

Nä, jag vill veta vad Macka-Packa är! Kan vi inte bestämma det här och låta beslutet bli vägledande?

• hot fuss

men macka-packa är ju brun-beige.
    dvs inga rosa detaljer, flätor, halsband mm. dvs pojke.

eller?

• Charlien

hot fuss skrev 2009-08-03 22:55:59 följande:

men macka-packa är ju brun-beige.dvs inga rosa detaljer, flätor, halsband mm. dvs pojke.eller?
    Så kan det faktiskt vara. Du har en poäng där! Men samtidigt tycker jag det är en aura av kvinnlighet, vet inte om det är kroppsspråket eller vad det är. Ska ta en ny titt i morgon.
  • astalacasta

Enligt mina barn är macka-packa en hon.

• hot fuss
    Charlien skrev 2009-08-03 23:00:28 följande:
    hot fuss skrev 2009-08-03 22:55:59 följande: Så kan det faktiskt vara. Du har en poäng där! Men samtidigt tycker jag det är en aura av kvinnlighet, vet inte om det är kroppsspråket eller vad det är. Ska ta en ny titt i morgon.
    kanske en väldigt feminin han annars? det är ju ändå pridevecka o allt
  • Charlien

hot fuss skrev 2009-08-03 23:02:34 följande:

kanske en väldigt feminin han annars? det är ju ändå pridevecka o allt

Kan inte nån starta en omröstning!! "
Svar på tråden Könstillhörighet i drömmarnas trädgård???