• Jenniii

Pris på barnkläder på loppis?

Jag har en hel massa barnkläder som jag vill bli av med.
    En kompis ska hjälpa mig på en loppis och förhoppningsvis få sålt en hel del.
    Men nu undrar jag, vad tar man för kläderna?
    Tex: byxor, bodysar, t-shirtar, tröjor? Även böcker och leksaker. Allt i bra o felfritt skick så klart. (De andra har jag slängt redan)
    Ni som varit på loppis, vad har ni betalt?
    Eller vad skulle ni tycka var rimligt att betala?

• Svar på tråden Pris på barnkläder på loppis?
  • maria81

Jag ska oxå sälja på loppis och vad jag förstod det som så vill de göra riktiga fynd där... Funderar på att ta 15 kr för tröjor och 20 för byxor eller nåt i den stilen. Märkeskläder åker ut på tradera...

• Karl Fazer

Läste i någon loppisguide att ett bra riktmärke var att dra av 70% av ursprungspriset.

• smulan 75

Sist jag var på loppis fick jag ge 5:-t-shirt 10:-sweatshirt/luvtröja byxer 15:- de flesta stånden tog liknande priser inte mer iaf. Vissa tog 5:- plagget för att bli av med kläderna.

• Bakeapple

Jag har mängder med barnkläder jag vill bli avmed och bara jag hittar någon loppis att ställa mig på tänkte jag sälja rubbet för 10:- per plagg, möjligen lite mer för ytterkläder.

• Jenniii

Men 10 kronor per plagg rakt av är inte för mkt då?

• Tulpanblomman

Jag har försökt sälja barnkläder på loppis och jag har fått gått ner i pris tar ca 5 kr för tröjor och 10kr för byxor, och lite mer för jackor.

Men ett tips! jag hittade på stora plastpåsar med blixtlåsstängning i vårat garage så nu har jag lagt blandat med plagg byxor tröjor tjocktröjor i och sålt dessa för 50 kr styck, har skrivit på vad som finns i och storlek. Jag har tagit samma pris som för löskläderna men jag säljer 2 påsar för 80kr. Det har funkat jättebra, många orkar inte leta runt bland tusentals plagg på en loppis så detta har funkat för mig.

Svar på tråden Pris på barnkläder på loppis?