• Svar på tråden Vattkoppor? (Bild)
  • cege

Svårt att säga tycker det borde varit fler.
    Men kolla med BVC

Carpe diem
  • Husali

Tycker också det borde vart fler, det är därför jag blir så osäker. Och han är inte minsta irriterad av dom.

Han har på ryggen, någon i hårbotten, en bakom örat, och någon på armen...

Ska ringa BVC. Dom vill väl såklart inte ha dit oss, men dom brukar vara schyssta och komma ut.

• cege

Har du visat dem för BVC? Lite nyfiken bara om det var vattkoppor

Carpe diem
  • Maria R

Tycker de ser ut som början på vattkoppor, men de ska ju ganska snabbt förvandlas till blåsor som är vätskefyllda. Om det inte hänt inom nåt dygn tror jag inte att det är vattkoppor.

• Mattilda

tycker det liknar vattkoppor. det behöver ju inte komma många fler..finns dom som bara har 2-3 koppor under sjukperioden

• Husali

Vi tror inte riktigt på vattkoppor.
    Ringde BVC på morgonen, dagen efter vi hittat prickarna.

Är det vattkoppor, kommer dom att börja vätska under dagen. Det var svart vi fick från BVC.

Och det blev ingen vätska...

Det är fortfarande ett mysterium. Dottern har också någon prick.
    Vi börjar fundera på om det är sandloppor, eller liknande. Från sandlådan eller något. Men rimligtvis borde väl dom klia...

Äh, jag vet fasiken inte.

• aprilsill

Eftersom iaf några såg ut att vara vätskefyllda så kan det vara vattkoppor.

• Thessan84

Min 8mån har precis haft vattkoppor och han hade bara 5st och nu har min 2åring fått det och hon har bara 4st och båda två har varit helt opåverkade. Dom såg precis ut som dom ditt barn har.

• Hosmig

Min son fick precis samma prickar på kroppen för 4-5 dar sen. Bvc trodde det var vattkoppor. Har har bara 5 st, 2 på rygg och fyra på baksidan av låren. Jag ´trodde absolut inte det var det i med på nätet står det att dem börjar i ansiktet m.m.
    Han är inte ett dugg påverkad. Ingen feber eller nått.

• Husali

Men jag förstår inte... Båda barnen har haft dessa prickar. Men ingen vätska, inget kliande. Sen bleknar dom bara och försvinner...

Mysterium.

• StoltmammatillElin

Hej min dotter har precis fått såna idag på kroppen, har spridit sig väldigt fort till ansiktet..det kliar på henne, kan ta upp till 1 dygn innan det blir vattenblåsor, men tror det är vattenkoppor..tyvärr..

• Maria R

Men om det inte blir vattenblåsor alls tror jag knappast att det är vattkoppor. Har precis gaft två ungar med vatt koppor här hemma och det börjar med utslag som inom nåt dygn blir vattenfyllda blsåor som inom ytterligare ett par dygn blir skorpor. Dock behöver inte ungarna ha feber eller klia speciellt mycket.

• Maria R
    StoltmammatillElin skrev 2009-08-12 19:58:00 följande:
    Hej min dotter har precis fått såna idag på kroppen, har spridit sig väldigt fort till ansiktet..det kliar på henne, kan ta upp till 1 dygn innan det blir vattenblåsor, men tror det är vattenkoppor..tyvärr..
    Det kan ju vara svinkoppor också, dom ser snarlika ut och brukar sitta i ansiktet.
  • sweetfia

Min son har fått såna prickar, en i nacken två på armen och en på ryggen..
    alltså fem stycken ;P
    Igår hade han bara den i nacken, den har börjat klia lite smått nu,
    vi får se vart det bär av.

Hur har det gått för dina barn ?

Svar på tråden Vattkoppor? (Bild)