• pippi2

Kuoma skor?

Är det någon som vet om man kan beställa dessa skor på nätet någonstans? Är det någon som har erfarenhet av dessa skor, tål de riktig norrlandskyla?

• Svar på tråden Kuoma skor?
  • NovaFilippa

Riktigt varma skor!! Bor själv i Norrland och dotterns fötter har varit mycket varm o go om fötterna efter att ha använt dessa :)

• lillamye

mkt bra skor tro dock inte man kan beställa nånstans.

ett tips är att om du har nån släkting i finland som kan handla halva priser där mot för här,

• Tina83

jag har köpt till barnen i två år nu. förra året köpte jag ett par till mig själv för att dom verkar vara så varma.

ve och fasa så fryser jag i dem om det är typ -5 grader....så jag vet inte, men jag tror mina skor har tunnare sula än barnens. äldsta killen ( 7) säger jämt att han inte fryser i dem.

annars mycket lätta att ta på sig, smidiga. tål mycket fukt. min lilla kille stod förra året i en djup vattenpöl som kändes för evigt, och när vi kom in var han torr om foten

• jassikan

Köpte stövlar i det märket. Bor visserligen inte i Norrland, men de är riktigt varma. Så är det bara halvkallt här i mellansverige så är de nästan för varma

• Norrtjejjen

har själv ett par vinterkängor..lätta, varma och supersköna. kanske inte världens snyggaste. kommer själv från norrbotten så de kan jag rekomendera. jag köpte de från skokupolen då de fanns i piteå. nu finns den tyvär inte längre kvar =(

• musli

Köper bara Kouma-stövlar åt dottern. Bor i jämtlands-skogen...

Hanna 050511 & lillebror bf 090919
  • hally

Sonens fötter hålls varma i Kuoma, med ullstrumpor i, men inte dotterns fötter. Vi testa olika skor till henne, hon är smal och frusen. Ska i år testa eskimo skor till henne, men innersko i ull. Hoppas på dem, annars vet jag inte vad vi ska ta oss till.
    Sonen har mer normal kroppstemp och till honom passar Kuoma jättebra. Vi bor i norra västerbotten så rätt kyligt kan vi ha ibland.

• Snäckzter

Jag köpte dessa fantastiska stövlar åt min son förra året, då han bara var ett år. De fanns på Crispin på Fältöversten. Jag googlade för att hitta en återförsäljare.  

Svar på tråden Kuoma skor?