• tuffing

röda utslag på ryggen

hej föräldrar
    min dotter är 5 mån gammal och sen en vecka tillbaka har hon utslag på rygg och magen
    på magen ser det inte så farligt ut men ryggen aj det ser ut som sår har smörjt in henne med mildison men de är ju inte så bra att använda det hela tiden då det innehåller kortison har även smörjt med en salva sudocream men det hjälper bara på magen då hon ligger på rygg
    hon vill inte ligga på magen har haft henne i bara blöja för att lufta pratat med bvc
    men dom säger att det är inget farligt
    känner mig bara avvisad hela tiden

någon med samma problem eller liknande problem

OROLIG MAMMA

• Svar på tråden röda utslag på ryggen
  • maribel

Beror på vad det är för utslag, mildison är väldigt svagt och enl vår barnläk inte farlig att använda. Har använt den i 5 mån till vår bebis. Kan det vara allergi? Min son är mjölk, ägg och vete allergisk och får bla utslag på rygg och mage. Börjar som små prickar och kan bli femkronorstora.

• Kajsa K

Försök att fåprata med en barnallergi läkare, de kan snabbt avgöra om det är någon allergi antingen genom att itta på utslagen eller ta blodprov eller patchtest.

Vår dotter var allergisk mot mjöl, ägg och mjölk när hon var liten.

• Marika79

Hej

Min dotter fick också utslag på mage o rygg runt den åldern. BVC sa till mig att det händer mkt i ett barns kropp så de kan få utslag som igentligen inte är någon fara med.

Fick tipset att använda A-kräm. Oparfymerad. Finns att köpa på hälsokost. Utslagen försvann efter några dagar o har aldrig återkommit. Idag är hon 9 månader....

• tuffing

tack snälla för era svar

• tjockislina

du kanske kan kolla med sjukvårdsrådgivningen eller fråga en sjuksköterska på www.godoc.se??? man får personligt svar via mail!

Svar på tråden röda utslag på ryggen