Jag behöver höra positiva saker om förlossningen
Hej alla! Nu är det så att jag har 22 dagar kvar till beräknad förlossning och det är mitt första barn, och det är nu på den senaste tiden jag börjat tänka mycket på den och börjar bli riktigt nervös och rädd.
Anledningen till att jag är rädd är för att jag hört/läst så mycket om förlossningar som verkar vara "skräckförlossningar" Och när nära och kära berättat om sina har de inte heller låtit särskilt roliga. Det som jag tycker är det jobbigaste är att inte veta när det kommer ske, hur det kommer ske eller hur det kommer kännas. Allt det hade jag gärna velat veta i förväg.
Jag har en massa funderingar om allt möjligt t.ex. kring värkarna, hur pass jäkla ont gör dom...går dom att jämföra med något annat? Bra tips att ta sig igenom dom? Hur lång tid tog eran första förlossning? Och utav alla de timmarna hur många timmar var dom absolut värsta?
Ja detta är bara ett fåtal av alla frågor som dyker upp i mitt huvudet speciellt när jag ska sova.
Vill känna att detta kommer jag fasen att klara! Så peppa gärna lite och berätta om era förlossningar.