• Hejpådig

Hur vinna en budgivning?

vet ej om frågan hamnar rätt nu men testar....

hur gör man egentligen för att vinna en budgivning? vi var på ett hus i torsdags, blev intresserade och begärde en extra visning dagen efter för att ta med en fackman, men mäklaren kunde inte då, skulle ringa mig på måndagen vilket han gjorde och då var det lagda bud redan....

vi ville ju hinna först och börja lågt så att säga...

hur ska man tänka egentligen? ska man efter första visningen lägga bud direkt och sedan hoppa av i så fall, eller gjorde vi rätt? man blir så jäkla stressad och vill ju inte göra något slutförhastat....

tips, hur gjorde ni?

• Svar på tråden Hur vinna en budgivning?
  • Lizz

Jag tror inte det finns några knep. De som är intresserade har alla sin maxbudget och den som har den högsta är det som huset går för=) Marknaden styr.

Det är erfaranheten efter våra budgivningar.

Spelar ingen roll om man lägger ett "skrämmselbud" eller börjar lågt osv

• Hejpådig
    Lizz skrev 2009-08-04 09:56:49 följande:
    Jag tror inte det finns några knep. De som är intresserade har alla sin maxbudget och den som har den högsta är det som huset går för=) Marknaden styr.Det är erfaranheten efter våra budgivningar.Spelar ingen roll om man lägger ett "skrämmselbud" eller börjar lågt osv
    sant men hade hoppats på någon teknik iaf
    fick ni ert hus/lägenhet till slut?
  • Kaydina

Jag tror också att det är få "knep" som finns egentligen. Många tror nog att man kan lägga ett bud och erbjuda "snabb affär", att det skulle verka lockande. Det är det dock sällan för har man redan gått så långt som till visningarna så kan man lika gärna vänta in en budgivning. Det värsta är ju ändu gjort och pengarna kommer ju inte in särskilt mycket snabbare ändå. Handpenningen kan ju säljaren få några dagar tidigare men hela betalningen görs ju ändå inte förrän vid övertaget.

Det enda är nog att hänga med i budgivningen och ge mest pengar helt enkelt.

Om man nu inte hittar ett hus som man kan ge ett bud på INNAN det har varit visning osv. Säljarna kan ju tycka att det är skönt att slippa allt det där.

• ebben

hur man vinner??
    man bjuder mest........

• Topdog

Vi testade en massa olika strategier. Chockhöja direkt, höja mycket i taget, höja lite i taget, vara snabb med mot bud, vara långsam med motbud, lägga bud innan visning, lägga direktefter visning, vänta flera dagar...

Det enda jag kan säga är att det finns inga knep. Det blir som det blir.

• Lizz
    Hejpådig skrev 2009-08-04 10:01:17 följande:
    sant men hade hoppats på någon teknik iaf fick ni ert hus/lägenhet till slut?
    Jo vi köpte för någon månad sen. Vi och en till budade i över en vecka, vi hade dock bestämt oss och vann för massa pengar;D

Som sagt det det handlar om, lägga högsta budet=)

Vilken stad gäller det? Kan ju bara jämföra med sthlm och här finns det ju alltid spekulanter på beboliga objekt. Går inte att göra någon "bra affär" direkt..
  • Hejpådig
    ebben skrev 2009-08-04 10:03:57 följande:
    hur man vinner??man bjuder mest........
    menar du det??!! nähä...orka skriva lägg din energi någon annanstans
  • Wizz

Vi bjöd under! Ägarna gillade inte den andra intressenten (märktes tydligt) så när det bara var vi två kvar så bjöd vi under och fick det. Funkar kanske inte överallt dock

• Kaydina
    Wizz skrev 2009-08-04 10:28:38 följande:
    Vi bjöd under! Ägarna gillade inte den andra intressenten (märktes tydligt) så när det bara var vi två kvar så bjöd vi under och fick det. Funkar kanske inte överallt dock
    Ja, det händer ju Fast inte så ofta, antar jag... Våra vänner var med om samma sak. De "fick" huset för sitt lägre bud då säljaren inte gillade den som vann budgivningen.
  • Hejpådig

tack för era svar, blir nog ett hus över till oss också snart får vi hoppas....

Svar på tråden Hur vinna en budgivning?