• Villemol

Grillspett till barn?

Tänkte att barnen skulle få plocka ihop egna grillspett på sonens 4-årskalas.
    Vet inte riktigt vad man kan ha...
    Små korvar, köttbullar, paprika, champinjoner, coctailtomater...
    Tips ngn?

♥~~♥ Ludvig och Jack ♥~~♥
  • Svar på tråden Grillspett till barn?
  • Girlinthecity

Du verkar ju ha bra koll själv.

Minimajs, eller bitar av majskolv. Rödlök älskar jag, men ingen barnfavorit kanske ;)

• Gurkan

min mor brukade halvera baconskivor och rulla ihop till små rullar och trä upp på spetten med. Hon kokte lök nästan mjuk och hade på med men det är en smaksak. Alla barn gillar inte lök!
    Köttbullar och små korvar (eller vanlig korv som man delar) tyckte i alla fall jag om när jag var liten =)

• Ms J

Majskolv "i bitar" brukar vara en hit! De på burk(konserverade) är det lättast att få på dem på pinnen med hjälp av den trubbiga sidan först. Jag brukar använda mig av dem fast det känns fel nu när det finns så fina färska. De fästa kräver lite mer för att få igenom pinnen på de fäska! Mycket svammel men du hajar säkert!*hihihi*

• Villemol

Tack snälla ni för tipsen!
    Ja, majs måste jag ju ha, lite halloumi också kanske det älskar sonen iaf...

• Morghana

Falukorv i kuber är inte så tokigt heller. Och färsk ananas om barnen gillar det. Lite söt frukt med på spetten kan vara gott till salt korv, bacon och sådant.

• Villemol

Ett av barnen är vegeterian, bör jag köpa ngn specciell korv till honom eller ska han plocka av grönsakerna och osten?

• llinaa

4 stycken
    0.5 pkt mariekex
    0.5 burk nutella
    0.5 påse marshmallows

1. Tänd en grill med jämn glöd.

2. Trä en marshmallows på ett grillspett, håll den över glöden och grilla tills den fått färg.

3. Bred en klick nutella på undersidan av 2 kex och lägg en grillad marshmallow på ena kexet. Tryck försiktigt ihop kexen som en sandwich.

• Villemol
    llinaa skrev 2009-08-04 12:20:15 följande:
    4 stycken 0.5 pkt mariekex0.5 burk nutella0.5 påse marshmallows1. Tänd en grill med jämn glöd.2. Trä en marshmallows på ett grillspett, håll den över glöden och grilla tills den fått färg.3. Bred en klick nutella på undersidan av 2 kex och lägg en grillad marshmallow på ena kexet. Tryck försiktigt ihop kexen som en sandwich.
    Yummie!
  • Thegran
    Villemol skrev 2009-08-04 12:20:12 följande:
    Ett av barnen är vegeterian, bör jag köpa ngn specciell korv till honom eller ska han plocka av grönsakerna och osten?
    köp annan korv, men inte bara åt honom utan som alla kan ta av om de vill.
    finns även speciella quornbullar, som köttbullar.
  • Villemol
    Thegran skrev 2009-08-04 12:23:20 följande:
    köp annan korv, men inte bara åt honom utan som alla kan ta av om de vill.finns även speciella quornbullar, som köttbullar.
    Bra ide´!
  • Mamma till gullungen

Vi var hem till en kompis och dom hade gjort grillspett till barnen.Dom hade tagit köttbullar,grillkorv,paprika.Min son tyckte bäst om grillkorven,köttbullarna för han är inte så förtjust i paprika.

• Gurkan
    Villemol skrev 2009-08-04 12:20:12 följande:
    Det finns soyakorv och quornkorv i frysdisken. Tänk på att marshmallows innehåller gelatin och det är inte alla vegetarianer som äter det då det är en animalisk produkt.
  • Villemol

Tack allihopa för era tips!

Svar på tråden Grillspett till barn?