• Kiira

Pojknamn från naturen

har total ide torka när de gäller namn om de är en pojke i magen som kommer ut när som helst.
    Vi har en Tuva och vill gärna ha något som likt Tuva går att förknippa med skog och natur. så har ni några förslag???

tjejnamn har vi men just killnamn är helt öde...

• Svar på tråden Pojknamn från naturen
  • vickey

Sten, ulf ,Vidar,vide , vendel ,

• vickey

Johannes (johannesört)

Timotej

Tim-Jan ;)

Alve

Malve

• korven72

Lövet =)

Hade en skolkompis som kallades för det. Det är ju jättefint!

• logg81

Björn...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • spöke

Lave
    Björn
    Stig
    Vide
    Enar
    Ask
    Örn
    Holme
    Sten
    Leo (lejon kanske inte bor i skogen dock )
    Alvar (alvaret på Öland)

Annars kanske Truls... låter som ett sött litet skogstroll.

• mamma35

Lowe
    Tycker jag är urgulligt och kanske kan man få ihop det med (lodjur?) :)

• Kiira

Truls låter som en katt men de e sött...
    Björn.... vi heter Björnfot i efternamn.. känns lite dålig me fantasi o döpa te björn då. plus att ja äör tokrädd för björnar.

vide har vi varit inne på en del.

• Kasober

I Norge, där jag bor, er Mikkel (som i Mikkel Rev) et inte uvanlig namn. Eller Ulvar. Min sön heter Hauk, som er det samme som hök (fuglen) på svenska.

• spöke
    Kiira skrev 2009-08-04 21:23:14 följande:
    Truls låter som en katt men de e sött...Björn.... vi heter Björnfot i efternamn.. känns lite dålig me fantasi o döpa te björn då. plus att ja äör tokrädd för björnar.vide har vi varit inne på en del.
    Björn Björnfot... njä, du har rätt. Lite fantasilöst.

Fint efternamn
  • SpecialK

Fint tema!

Lo är ju jättefint!

Ed, fast med engelskt uttal, med det svenska uttalet betyder det smal landtunga mellan två vattendrag En ed helt enkelt.

Aske

Mark

• vickey
    SpecialK skrev 2009-08-05 11:55:59 följande:
    Fint tema! Lo är ju jättefint! Ed, fast med engelskt uttal, med det svenska uttalet betyder det smal landtunga mellan två vattendrag En ed helt enkelt. Aske Mark
    Ed är fint ju... hade ingen aning att det betydde smal landtunga mellan två vattendrag .
  • Kiira

det blev en lite tös på 4500 gram o 52,5 cm lång och namnet hon får är Mejja. Men tack alls som gav tips på pojknamn. spar namnen till trean som får komma 2011=)

• spöke
    Kiira skrev 2009-08-16 16:01:52 följande:
    det blev en lite tös på 4500 gram o 52,5 cm lång och namnet hon får är Mejja. Men tack alls som gav tips på pojknamn. spar namnen till trean som får komma 2011=)
    Grattis till lill-flickan!
Svar på tråden Pojknamn från naturen