• elektra1

Gävle, havsbad? tips är välkommet.

Hej.
    Tänkte åka till furuvik och bo där på campingen i veckan.
    Men skulle vilja åka till ett havsbad.
    Funderada först på rullsand, men får man bada där fast man inte
    bor på deras camping? Och brukar det vara mycket folk där?
    Har hört att det ska finnas fina bad i skutskär? Stämmer
    det. Kom gärna med tips.
    Och finns det någon fin hamn där man kan sitta och äta och titta på båtar?
    mvh

• Svar på tråden Gävle, havsbad? tips är välkommet.
  • TMS84

Hej

Rullsand är väl det bästa havsbadet. Och man får bada fast man inte bor på campingen fast det kostar 20 kr för att stå på området.

Det är faktiskt två stränder där rullsand och brämsand, rullsand är väldigt långgrunt med mycket barnfamiljer medans brämsand som ligger precis bredvid är mer för ungdomar och de som inte vill gå 100 meter för att få vatten upp till midjan. I veckorna brukar det inte vara så farligt med folk men en solig lördag kan man räkna med lite trängsel.

Sedan kan jag rekommendera resturangen Furuviksbrygga vid parken mycket bra fiskresturang med kanon utsikt.

Hoppas att du får det trevligt.

• Alvi

Åh, åk till Rullsand och bada där och tänk på mig! Jag sitter 50 mil därifrån och längtar tillbaka till mina barndsoms somrar...! Och så rekommenderar jag Brämsand som har härligt djup! (Eller så kanske det är till midjan bara, kanske minns det det från när jag bara var två äpplen hög...! )

Och vill ni bada nakna kan ni gå åt andra hållet från Brämsand, ut på den steniga udden!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • elektra1

Hej.
    Tack för svar
    Var till furuvik en dag. Sen bodde vi i stuga på furuvik camping. Där var det full fart. Sveriges största country festival höll på för fullt Massor av folk i cowboy utstyrsel och pistoler som lät högt.
    Sen åkte vi till rullsand. Var verkligen jättefint där. Vi ska nog åka dit om några veckor också, och ta med husvagnen.

Svar på tråden Gävle, havsbad? tips är välkommet.