• enlitenbitkaka

KLIAR efter dusch!!!!!!

Håller på att gå bananas här...kliar i sönder mig på armar och ben! Bara efter att jag duschat!! {#lang_emotions_demon} Blir vansinnig! Var hos mamma en vecka och då började det...trodde det berodde på hennes vatten men nu fortsätter det ju trosts att jag är hemma.

Vad är det och vad kan jag göra för att få bort den förbannade klådan!?

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Svar på tråden KLIAR efter dusch!!!!!!
  • Kya

torr hud? smörj in dig efter duschen där det brukar klia, och se om det går över!

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Anonym

Duschtvålen? Eller torr hud? Jag tvättar med duscholja och smörjer med jättefet kräm efteråt, eller med babyolja. Hjälper mig mycket.

• enlitenbitkaka

Nej har ju inte det....använder alltid olja precis efter som får torka in med vattnet och sen vanlig hudlotion.

• Anti3nd

Skrubba,skrubba.Ta en handduk och frottera HELA din kropp. Rätt rejält. Smörj in hela dig med olivolja och SEN in i duschen. (Inte tvålar, krämer osv) ut ur duschen och lufttorka.

• Anonym
    enlitenbitkaka skrev 2009-08-04 14:12:14 följande:
    Duschtvålen har ju haft samma i ett år nu ju?
    Man kan utveckla allergier och överkänslighet när som helst. Min läkare sa att det krävs kontakt med ämnet för att utveckla allergin, så det var därför man kunde bli allergisk helt plötsligt mot saker som man alltid tålt tidigare. Kan ju vara värt ett försök att byta om det inte blir bättre.
  • enlitenbitkaka
    Anonym skrev 2009-08-04 17:47:10 följande:
    Man kan utveckla allergier och överkänslighet när som helst. Min läkare sa att det krävs kontakt med ämnet för att utveckla allergin, så det var därför man kunde bli allergisk helt plötsligt mot saker som man alltid tålt tidigare. Kan ju vara värt ett försök att byta om det inte blir bättre.
    Hmm ok får prova :)
Svar på tråden KLIAR efter dusch!!!!!!