• pinglan137

Nyfikna på sin snippa...??

Vet inte vart jag ska sätta in denna tråd riktigt...
    Min tös som är 5 1/2 år gammal har en kompis här idag och dom lekte i hennes rum...När jag kommer in så ser dom båda busiga ut och då berättar min tös att dom är nakna under klänningarna..
    Jag frågar vad dom leker för något men det ville dom inte säga..Jag är rätt öppen och lugn person av mig och vet att saker och ting blir mer spännande och barn blir nyfikna..
    Så jag förklarade för dom båda att dom kan leka någon annan lek ist och bad som sätta på sig trosorna igen och sen sa jag bara lugnt till dom att man inte ska röra varandras snippor utan att min tös snippa är min tös och tvärtom...sen var det inget mer med det...

Har ni varit med om liknande? Och hur reagerade ni?

• Svar på tråden Nyfikna på sin snippa...??
  • hannaliza

Jag och min kompis brukade ofta klä av oss nakna och ligga under täcket i hennes säng i den åldern. Jag kan inte minnas att vi rörde varandra men vi var väldigt intresserade av nakenhet och av våra snippor. Snippan sitter ju där mitt på kroppen men pratas aldrig om och syns aldrig. Klart man blir nyfiken - både på sin och andras.

• ChinChin

Man kan tipsa flickor om att vill de titta på hur snippan ser ut, kan de sitta på golvet i skräddarställning och hålla en spegel under. Pojkar kan ju inspektera sin grej mycket enklare, men för en flicka är det svårt!

• Begga

Ja jag har liknande minnen från exakt samma ålder. Minns att jag hittade min egen gräns när jag lekte med en tjejkompis som satte en legobit mellan blygdläpparna ;)

Tycker att du reagerade helt rätt. Att inte säga att det är fel för det är väl naturligt att vara nyfiken och vilja utforska lite tillsammans med kompisar... bra att sätta iallafall gräns på att de ska röra sin egen och inte lika gärna varandras.

• Rockenrola

bara läst ts... kanske ot nu .. men min yngsta bonuspojk har fått upp ögonen för att pojkar o flickor är olika...

hans mamma kom på han med att stå i buskarna med några flickor i samma ålder (4,5 är han) där visar han snorken o ber tjejerna visa snippan....

hur hanskas man me detta?

han o hans äldre bror (6år) trycker även ihop magen från sidorna så de liknar en snippa o sen petar dom på vranandra o säger ha ha ja petar i din snippa...

vet inte vart detta kommer från .. de börja när dom vart hos sin mamma o kom till oss sen ...

(dom bor varannan vecka veckovis)

• Morbid Mistress
    ChinChin skrev 2009-08-07 14:47:17 följande:
    Man kan tipsa flickor om att vill de titta på hur snippan ser ut, kan de sitta på golvet i skräddarställning och hålla en spegel under. Pojkar kan ju inspektera sin grej mycket enklare, men för en flicka är det svårt!
    Det är ett bra tips. När våran äldsta var som mest intresserad av sin snippa för ca ett år sedan (hon var 4 då) så brukade hennes pappa lyfta upp henne så att hon fick kika i badrumsspegeln hur hon såg ut.
Svar på tråden Nyfikna på sin snippa...??