Inför valpköp!
Nu har jag och min sambo börjat funderat på att utökat familjen med en liten valp. Rasen vi har funderat på är Pomeranian (dvärgspets). Detta är inget som kommer ske än utan tidigast till vintern. Nu har jag lite frågor och funderingar som jag skulle vilja ha svar på av er med hunderfarenhet.
Om man går på valpkurs, ungefär hur många gånger brukar man gå? Finns det olika valpkurser för olika raser eller brukar det vara uppdelat?
Ungefär vad kostar det att skaffa hund om man bortser från själv hunden. Jag menar inte månadskostnaden utan kostnaden när man köper hunden. Sprutor, försäkringar osv.
Och sen en sista fråga, när hunden blivit äldre och OM det blir aktuellt med hunddagis i framtiden, hur mycket brukar det kosta i månaden? Bor isthlm.
Som sagt har vi inte köpt hund än och kommer inte göra det heller förrän längre fram så inga påhopp om okunskap tack. Att jag frågade om dagis är bara för att jag är nyfiken inför framtiden utifall det skulle bli aktuellt. Självklarr planerar vi inte att lämna bort våran framtida valp.