• lilltrollet83

Ikeas runda stora röda matta

Tänkte bara höra om någon kan hjälpa mig med den stora röda runda matta IKEA har/haft, vad den heter. Jag kan inte hitta den på deras hemsida, någon som vet om den utgått?

Tips i så fall på andra ställen man kan få tag på stor (minst 180 cm diameter) röd matta.

• Svar på tråden Ikeas runda stora röda matta
  • drever

finns i linköping iaf kommer ej ihåg vad den heter men är den jätte stora runda röda med lite ring mönster eller så?

• Snuttetass

Om jag inte minns helt fel så heter väl den mattan PS
    men jag kan ha fel...

fanns på ikea i örebro för nån månad sen.

• lilltrollet83

jag har för mig sett den på IKEA gbg också men hittar inte på hemsidan. Men vist låter PS bekant.

Vet en som ville reklamera sin ullmatta av de slag som PS är men fick till svar av IKEA att dom kan ludda i upp till ett år!!! så det är nog bara att uthärda ett år om jag får tag i en:)

• fruis

Min erfarenhet är att de är helt omöjliga att hålla rena. Dammsugare funkar inte på dem plus som sagt att de luddar. Men snygga är de, det tycker jag också.

• lilltrollet83

tack Carr0n mios var fin, får nog bli en tur dit:)

• Carr0n
    lilltrollet83 skrev 2009-08-04 21:05:53 följande:
    tack Carr0n mios var fin, får nog bli en tur dit:)
    Vi har haft en sån.. den är super och går väldigt lätt att dammsuga. Bara det att den drog åt sig allt hundhår
  • lilltrollet83
    Carr0n skrev 2009-08-04 22:28:22 följande:
    Vi har haft en sån.. den är super och går väldigt lätt att dammsuga. Bara det att den drog åt sig allt hundhår
    Jag ahr för mig att det är exakt en sån vi har på öppna förskolan och jag tycker den är otroligt mjuk och skön. Vi har ju inga pälsdjur, så den blir nog kalas:
  • lka

Om det har utgått från Ikeas sortiment så har jag en kompis som skall sälja sin PS-matta. Finns i GBG.

Svar på tråden Ikeas runda stora röda matta