• Thegran

ugnsluckan gick i bitar - vad kostar det??

Satte på ugnen och när den blivit varm skulle vi ställa in maten.
    PANG, sa det då och yttersta glaset gick i miljoner bitar, typ.

en blodig arm rikare, och en ugnslucka fattigare funderar jag såklart på vad det kan kosta.

Vi har garantisedel, men inget kvitto då den fanns här när vi köpte lägenheten. Antar att vi får betala själva?

Det är en gorenje.

Ska ringa servicestället direkt när dom öppnar men undrar om någon bytt glas tidigare och vad det gick på.

• Svar på tråden ugnsluckan gick i bitar - vad kostar det??
  • Weezy

en ungslycka BORDE inte kunne explodera. oavsett garanti borde de byta den.. annars gå toöö Arga farbrorn, PLUS och se.. kan ju vara himmla farligt och barn i närheten!

• Thegran
    Weezy skrev 2009-08-04 20:12:08 följande:
    en ungslycka BORDE inte kunne explodera. oavsett garanti borde de byta den.. annars gå toöö Arga farbrorn, PLUS och se.. kan ju vara himmla farligt och barn i närheten!
    dottern satt 1.5 meter bort ungefär, men fick som tur var inget på sig.
    men fan vad skraja vi blev, jag och sambon!!

Tycker också att den borde bytas gratis, men tror det är tveksamt tyvärr...
  • Buster78

det borde gå på garantin oavsett. ja säger som Weezy!

• Thegran

nä, ingen garanti täcker.

Han jag pratade med sa att någon förmodligen dragit ut ugnen i luckan eller så nångång så det blivit spänningar.
    låter ju konstigt om man gör så, men å andra sidan har hon som bodde här innan skjutit med luftpistol så väggarna var fulla med skott när också...så vem vet.

jaja.
    han skulle kolla pris o höra av sig igen.

• Weezy
    Thegran skrev 2009-08-05 10:08:50 följande:
    nä, ingen garanti täcker.Han jag pratade med sa att någon förmodligen dragit ut ugnen i luckan eller så nångång så det blivit spänningar.låter ju konstigt om man gör så, men å andra sidan har hon som bodde här innan skjutit med luftpistol så väggarna var fulla med skott när också...så vem vet.jaja.han skulle kolla pris o höra av sig igen.
    Nej fy F*n om man nu får säga så.. TYcker du ska skriva till din lokala tidning och ta upp det att de inte låter det gå på garantin.. eftersom att du hade din dotter bara en liten bit bort.. då kanske det blir fart på dem.. annars hade jag tittat på vad en ny kopstar oxå bara för att se skillnaden..

tragist att byråkrati ska komma före barns säkerhet
Svar på tråden ugnsluckan gick i bitar - vad kostar det??