• Småkottarna

Hur få bort urindoft från soffa?

Jag har googlat massor om detta men hittar bara tips på hur man får bort doften av kattkiss från möbler, men nu är det min son som under samma dag lyckades kissa ner båda våra soffor... De har inte avtagbar klädsel och jag har gnuggat med Ajax men doften sitter kvar och är väldigt märkbar.
    Har lagt filtar på sofforna som vi suttit på och sedan tvättat i hopp om att doften ska ge med sig till slut, men nu har det gått lång tid och doften är fortfarande lika märkbar..

Har ättika hemma, funderar på om man kan göra något med det?

Någon som har något tips?

• Svar på tråden Hur få bort urindoft från soffa?
  • Småkottarna

Hittade en tråd här precis med samma fråga som hade tips på både ättika och uppvispad såpa... Om nån har något annan knep, berätta gärna.

• EliLeoMa

Vad du än har hittat för tips på kattkissborttagning, så borde det såklart fungera mer än bra på urinlukten med :)
    Prova med ättiksprit.

• Maac

Det finns ett medel till katter som heter piss off, det ska fungera på allt som luktar amoniak o kiss. Finns i vissa djuraffärer, funkar på katter iaf.

• MissOsbourne

Jag använde ett spray när mina katter hade kissat i vår förra fåtölj och all lukt försvann och det ska funka på all lukt som spyor och sånt så lite pojkkiss ska det nog fixa också...=)

• mimmi 1

lite omständigt tips här, men jag tror det ska funka...
    först tar du och sprejar ättika där det luktar kiss... häll ättikan i en blomspruta...
    låt det verka så länge som möjligt... sedan tar du en frottehandduk och trycker mot tyget, för att suga upp ättikan.. gnugga inte...

OCH.. för att sedan få bort ättiklukten, så gör du samma sak, men med såpavatten i blomsprutan... Har du löstagbara plymåer, så kan du ställa ut dem på balkongen, sitter dom fast i soffan, så kan du , efter att du tryckt ur så mycket fukt som möjligt med handduken, torka med hårblåsen... lycka till

• ludde1

När dottern hade kissat ett antal gånger i vår skin soffa så det stank om den
    Då hällde jag på utspädd ättika 24% i soffan RESULTATET ingen lukt längre

(¯`°?.¸ ♥♥ Jonathan 041215 ♥♥ Lydia 061028 ♥♥ Flora 081217 ♥♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Hur få bort urindoft från soffa?