• Doxiie

Provera?

Någon mer än jag som startat en kur med provera för att få igång mensen för att sedan börja med pergo?
    Jag är inne på min 6:e dag av dessa och hoppas på att det kommer fungera, någon som sitter och ror i samma båt som jag?
    Skriv gärna av era erfarenheter av dessa, alltid bra med information :)

• Svar på tråden Provera?
  • Mamma till Rasmus

jag har ätit provera x flera. Har fungerat för mig varje gång så det går säkert bra! mensen kommer ungefär 2-4 dagar efter avslutad proverakur sen börjar man med pergotime på mensens femte dag! Lycka till

• Doxiie

Provera är någontign man äter för att man ska få mens förstår du :)

• Doxiie
    Mamma till Rasmus skrev 2009-08-05 13:30:42 följande:
    jag har ätit provera x flera. Har fungerat för mig varje gång så det går säkert bra! mensen kommer ungefär 2-4 dagar efter avslutad proverakur sen börjar man med pergotime på mensens femte dag! Lycka till
    Har du blivit gravid de gånger du ätit det? vad har du haft för biverkningar?
  • Mamma till Rasmus

Nej det har jag inte :( dom senaste ggr har jag ätit provera för att få igång mensen för att sedan kunna påbörja IVF-behandlingar. Har inte haft några biverkningar av varken provera eller pergotime. När man börjar närma sig ägglossning svullnar magen upp och man bli öm "i äggstockarna" ömmar till när man sätter sig och gör lite ont när man blir alltför kissnödig, men det håller bara i sig ett par dagar. Att ha sex kan också göra ont, men inte så farligt.

• ferrarigirl

jag har precis avslutat min kur i dag med tabletter för att få igång en mens och en ägglåssning. Så nu väntar jag bara på min mens så jag får åka in 2 veckor senare och se om jag gar några ägg. Om det inte funkar den här gången så får man börja om med en starkare dos. Det är första gången jag äter dom här tabletterna så jag har ingen erfarenhet av dom men jag hoppas att dom funkar.

• mitchi

jag har fått det utskrivet + prego men har ej börjat än. ska göra det snart.

• Linnika

Jag har nyss avslutat min första Provera-kur.
    Jag äter inte pergotime efter och jag ska inte på nån IVF

Min läkare har väl mest gett mig Provera för att min mens ska ha nån chans att komma igång lite innan jag KANSKE ska få träffa honom i mitten/slutet av september för att KANSKE f börja äta perotime.

Biverkningarna jag fått av provera är:
    Humörsvängningar..ingen mild variant utan REJÄLA svängningar, som gör att varken min pojkvän eler jag själv känner igen mig.
    Plus att jag har haft mens under dom 2 veckor jag åt tabletterna och även då den veckan de va tänkt att ja skulle ha mens. Sammanlagt ca 3 veckor.. Mensen börjar avta nu..
    INgen höjdare precis..

ღ Pojkvännen ღ
  • katizi

Hej jag ska ta min sista tablett Provera idag för att sedan sätta igång med Pergo, så spännande att se om det funkar

• Doxiie

hur har det gått för er? jag ska tillbaka till läkaren imorgon för att se om det blivit nå ägg nu! :)

• katizi

Hej jag börjar med första tabletten pergo i morgon håller tummarna för fint ägg

• Moncabang

Har tagit Provera och fick min mens inatt. Tar Pergo-kur nr2 på torsdag.
    Får inga biverkningar av Provera men en fruktansvärd huvudvärk som inte vill släppa av Pergo...
    Fick iaf ÄL av första kuren men tyvärr så var min slemhinna inte tillräckligt tjock visade det sig i efterhand...

Hur har det gått för er andra?

• katizi

Jag ska ta min sista tablett Pergo imorgon, lite småbiverkningar som huvudvärk, dåsighet o lite som mensvärk.
    Något jag har märkt är ökade flytningar som började idag, vet ine varför någon som har koll? Kan väll inte va Äl redan och sen e dom typ vittjocka....

• Besökare12

Kan någon här förklara vad Provera egentligen är till för? Jag äter det för att INTE få mens, man kan visst använda det till att både få mens och inte få den? Jag tycker inte den är så speciellt bra, eftersom den inte fungerar på mig, får mens ändå och har fått ökad dos nu, men tror inte det kommer hjälpa precis. Är det någon här som äter det för samma orsak som mig? Att INTE få sin mens??

• trina

Provera används ju för att få en blödning. Jag har ätit den för att senare äta pergotime på cykeldag 5 då jag inte har mens naturligt. Brukade få mens mellan dag 1-2 efter avslutad kur. 

Superduperbitterfitta.blogg.se <-- Bitter och Barnlös
Svar på tråden Provera?