• PanterJez

Kominera Primolut och Pergo

Hej!

Är en tjej som har PCO-S som jättegärna skulle vilja bli gravid och har äntligen fått komma så långt som att börja med Clomifen(Pergo i Sverige). Jag har i flera års tid ätit Primolut för att ha en blödning/menstruation men slutade med det i december då min blödning upphörde...Gjorde då ett flertalet grav.test men dessa var alla negativa. Efter två månader fick jag en blödning som varade i fem dagar och återkom därefter på dag 28. Därefter har den återkommit på dag 28-30. I juni började min behandling med clomifen(Pergo) och hann äta två doser, men nu blöder jag bara och har gjort så i 4 veckor.
    Nu undrar jag om det är någon som vet om man kan kombinera Primolut samtidig som man går på Pergo???

Desperat efter svar!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Kominera Primolut och Pergo
  • Turbomamma

Panterjezz: Om du blött i sammanlagt 4 veckor så tycker jag absolut att du ska kolla upp varför du blöder innan du påbörjar någon behandling. Lycka till!

• helenen

Jag tycker nog att man ALDRIG ska kombinera mediciner på egen hand, utan det ska ske i samråd med läkare. Kombos som funkar för någon kan vara olämpliga eller i värsta fall direkt farliga för någon annan.
    Så jag råder dig att kontakta läkare, inte minst för dina ihållande blödningar, och se vad du får för besked där.

Lycka till!

• PanterJez

Tack för era svar! Och så klart ska jag ta kontakt med läkare - ville bara kolla om det fanns någon annan som kombinerat Primolut och Pergo!
    //PanterJez

• Turbomamma

Alltså vet inte om jag har fel nu men är inte Primolut någon slags slemhinneuppbyggade tablett, typ som Provera. Tycker i så fall att det verkar konstigt att ta tillsammans med Pergotime. Borde väl göra att slemhinnan hamnar i ofas eller?

• Theiaa

Jag äter både primolut och pergotime... Har regelbunden mens men tydligen ingen ägglossning så jag tar pregotime ena månaden och primulut månaden efter, alltså varannan månad, för att få igång kroppen...

• helenen

Vad bra att du tänkte ta kontakt med läkare - man vet ju aldrig... Det finns ju folk som blandar hej vilt utan någon koll "för de har hört att någon känner nån som..." du vet.

Svar på tråden Kominera Primolut och Pergo