• Nadjis

Tips om bra "frisörschampo".

Hej jag undrar om någon kan tipsa om ett bra schampo eller hårvårdsserie. Mitt hår har tunna hårstrån, skandinaviskt hår kallas det väl, går en bit nedanför axlarna och är färgat och/eller slingat för det mesta. Blir fett ganska snabbt, känns just nu ganska livlöst. Verkar precis ha börjat återhämta sig efter extremt håravfall under två amningar. Försöker att inte tvätta det så ofta, ca 2-3 ggr i veckan. Massa tips om hårvårdsprodukter och andra tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips om bra "frisörschampo".
  • Garageänkan

L´anzas produkter brukar jag använda de är jättebra.

• Nadjis

De har jag inte provat förut, så det kan ju vara värt att testa. Någon särskild produkt som är bra?

Har hört att matrix biolage ska vara bra, någon som vet något om dem?

• TrollmorTillTre

Jag använder goldwells (tror jag det stavas).
    Det har min frisör rekommenderat för just mitt hår. Tunnt och färgat.
    Är helt överkomligt i pris på bellbox. 3 litersdunkar som varar i evigheter. Tror priset är nånstans på 350:-

Men frisören vet ju bäst vad som gäller för ditt hår. Problemet är att om du frågar två olika frisörer från olika salonger får du olika svar beroende på vad de använder själva.

Det finns ju för färgat och skadat år i vilken serie som helst. Tror bara att så länge du håller dig från alla vattenfyllda schampo som finns på ex ica blir det bra för ditt hår

• Garageänkan
    TrollmorTillTre skrev 2009-08-04 21:54:08 följande:
    Jag använder goldwells (tror jag det stavas). Det har min frisör rekommenderat för just mitt hår. Tunnt och färgat. Är helt överkomligt i pris på bellbox. 3 litersdunkar som varar i evigheter. Tror priset är nånstans på 350:- Men frisören vet ju bäst vad som gäller för ditt hår. Problemet är att om du frågar två olika frisörer från olika salonger får du olika svar beroende på vad de använder själva. Det finns ju för färgat och skadat år i vilken serie som helst. Tror bara att så länge du håller dig från alla vattenfyllda schampo som finns på ex ica blir det bra för ditt hår
    Och undvik för allt ivärlden schampon som har en massa silikoner i sig. Det har inte frissaschampon... Min polare som jobbar som frisör berättade att en kund hade som ett fett hölje på hela håret som inte lossnade fast de tvttade med djuprengörande schampo tre ggr. Hon hade använt Fructis hela sommaren! Fan va läbbigt säger jag. Snacka om att kapsla in håret i klet!
  • kardemummakrydda

Elvital (Loreal) röd flaska 30 kr på Konsum är super!!

• Nadjis
    TrollmorTillTre skrev 2009-08-04 21:54:08 följande:
    Jag använder goldwells (tror jag det stavas). Det har min frisör rekommenderat för just mitt hår. Tunnt och färgat. Är helt överkomligt i pris på bellbox. 3 litersdunkar som varar i evigheter. Tror priset är nånstans på 350:- Men frisören vet ju bäst vad som gäller för ditt hår. Problemet är att om du frågar två olika frisörer från olika salonger får du olika svar beroende på vad de använder själva. Det finns ju för färgat och skadat år i vilken serie som helst. Tror bara att så länge du håller dig från alla vattenfyllda schampo som finns på ex ica blir det bra för ditt hår
    Ja de rekomenderar ju alltid olika. Ska till frisören på fredag och på den här salongen har de lanza och redken tror jag. Har haft kerastase förut och deras inpackning var underbar. Tack för alla svar, är bellbox ett bra ställe att handla på från nätet eller rekomenderar ni någon annan sida?
  • Indianica

Matrix produkter hos frisören och Wellas produkter tycker jag är bra till överkomliga priser!! Men om du ska ha schampoo för fett, livlöst eller färgat hår är ju svårare att veta...

• k a t t a

Matrix Biolage är verkligen ett bra schampo tycker jag. Även Joico är bra!

• Nadjis

Tack så hemskt mycket för att ni tagit er tid att svara! Ska till gekås snart och där finns en frisöroutlet så jag tänkte jag kunde hitta det lite billigare där med.

• Ayloo

Matrix biolage är jätte bra och billig, då det finns för fettig hårschampo lr färgad o skadad hår.
    Så jag skulle rekommendera den för fettig hårbotten. Och en bra balsam.

Annars kerastasé är oxå bra men den e lite dyrare. Då tänker jag på rosa serien och volym serien.

Schampot man köper på ica o så räcker knappast en hel månad, man kan lika gärna köpa från salongen då schampot är långvariga.
    Prova så får du se.
    =)

• k a t t a

Mina frisörschampon (han fn 3 stycken olika) är alla mer än ett år gamla nu, och två av dem är halvfulla. Tar verkligen aldrig slut så ekonomiskt är det ingen förlustaffär!

• Bebbe2006

Har man provat Redken så vet man att det är bäst.

Jag har även provat 1865 kronors schampot från Philip B, Russian amber. Det är superbra mot slitet hår, men det gör håret tungt. Dock räcker det med Redkens produkter.

• dendertina

Jag gillar både Lanza och Redken.

Svar på tråden Tips om bra "frisörschampo".