• Moan83

Vad tycker ni om id mineralpuder?

Såg att man på Kicks kan köpa ett paket från id med mineralpuder och borstar för 1000 kr, är jättesugen på att köpa det.

Har någon provat på deras mineralpuder?

Tack på förhand =)

• Svar på tråden Vad tycker ni om id mineralpuder?
  • iii

Jag har använt det men har nu bytat till everday minerals. Det är billigare och ger en snyggare finish. Sen tyckte jag att IDs produkter kliade som satan om man blev varm. Ska tydligen finnas något ämne i deras som många reagerar på.

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket

På mig kliar det som fanoch så kostar det oskäligt mycket

• NoTimeToLose

Jag köpte startpaketet men fick lägga bort det.
    Det kliade och framförallt så sved det på ögonlocken när jag blev varm. Tyvärr..

• Waersta

Jag är supernöjd! Det ger ett snyggt resultat och jag känner mig otroligt fräsch! Som idag när jag bara har foundation, lite rouge och mascara. Ser supernaturlig ut, men snygg.

• Moan83

Oj vad svårt, 3 dåliga omdömen och 2 bra!

• Bling1975

Jag älskar mitt puder och det gör mina vänner också som rekommenderade det. Jag brukar vara känslig men har inte kännt av det.

• Nathalie009

tycker förresten de är grymt bra.. täcker bra o deras mineral viel är riktigt bra :)

• eSo

Jag har använt ID sen i julas och är supernöjd!

Första veckorna var iof inte så himla roliga... Blev jättetorr i hela ansiktet, men det berodde nog på hyn blir värre först, innan den blir bättre, eftersom sminket drar ut orenheter. Det är iaf vad jag har hört

Men efter dessa första veckor så är jag, som sagt, jättenöjd. Har fått mycket bättre hy och känner mig framför allt så himla fräsch och nästan helt osminkad!

~ Tyra 070502 ~ Minimyran BF 100116 ~
  • Kinya

Jag gillar id:s mineralpuder. Inget kan trolla bort min feta hud så som deras Mineral veil.. *älskar*

• Kinya

Har kicks fler av id:s produkter? Eller har de bara startpaketet?

• firewalkwithme

Jag hör också till dem som reagerade på id, blev supertorr i huden och väldigt kliig. Ämnet som många reagerar mot är bismuth. Eftersom id är dyra och denna reaktion ändå är ganska vanlig skulle jag absolut rekommendera att du köper en mindre provförpackning eller ber om att få ett test i butiken innan du köper fullstort. Trist att lägga ner så mycket pengar om det inte funkar sen! 

Hör man till dem som klarar bismuth tror jag att det är en jättebra foundation! Har många vänner som är supernöjda. Everyday Minerals är dock också riktigt bra, och väldigt mycket billigare (dessutom innehåller det inte bismuth), så jag skulle alla gånger välja det märket istället.
    Hoppas du blir nöjd med ditt val! 
  • Moan83

Tack för alla bra svar och tips =)

Jag har ännu inte varit in på någon affär (har en bit till stan) så pudret är inte inhandlat!
    Jag får berätta hur det går =)

"Mitt" Kicks har lösa produkter att köpa om man inte vill ha ett startpaket, så andra kicks bör också ha det!

Ett ID mineralpuder kostar väl kring 450 kr och paketet med borstar och flera olika puder kostar 995 kr, så jag tror jag provar paketet på en gång...

Svar på tråden Vad tycker ni om id mineralpuder?