• Anonym (kläddags)

Kreditupplysning HM och Halens?

Ska beställa kläder till mig och dottern och tycker det är smidigare att ta faktura så att man inte behöver betala innan man vet om kläderna passar.
    Har dock inte gjort det innan och undrar om någon vet om de gör en enkel kreditupplysning eller om det är sådan som man får hem papper om. För om man får hem papper så betalar jag hellre direkt, vill ju inte ha för många sådana upplysningar..

Någon som har koll??

På Haléns står det: Sedvanlig kreditkontroll görs varvid kreditupplysning kan komma att inhämtas

• Svar på tråden Kreditupplysning HM och Halens?
  • MissGos

Tror det är en sådan där du får hem papper på att de gjort kreditupplysning.

Älskade Katter Märker Man
  • Susanne905

De gör alltid en sedvanlig kreditkoll vilket innebär att det registreras 0ch du får papper hem. Detta gäller all form av avbetalning/kredit oavsett butik/kedja idag.

• Anonym (??)

En fråga, om någon vet. När man en gång har fått kredit hos tex Halens, har man det "alltid" då eller gör de en ny om man inte beställt från dem på ett tag?

Har alltid skött mina betalningar dit men vill inte heller ha för många förfrågningar på mig.

• Anonym

Jag vet flera som lyckats ta KONTO hos hm, trots att dem har massor med betalningsanmärkningar...... så bevisligen kollar dem nog inte så jäkla noga.

• Susanne905

Krediterna finns ofta kvar tills man själv väljer att säga upp dem. Vissa bolag har en viss inkomstgräns som krav, andra är inte lika hårda vilket tyvärr ofta leder till att just människor som redan sitter i en trängd ekonomisk situation kan fortsätta handla. Sedan är det ju upp till egenansvar att inte handla för mer än vad man har råd med anser jag iallafall.

• Anonym (??)
    Susanne905 skrev 2009-08-05 09:39:32 följande:
    Krediterna finns ofta kvar tills man själv väljer att säga upp dem. Vissa bolag har en viss inkomstgräns som krav, andra är inte lika hårda vilket tyvärr ofta leder till att just människor som redan sitter i en trängd ekonomisk situation kan fortsätta handla. Sedan är det ju upp till egenansvar att inte handla för mer än vad man har råd med anser jag iallafall.
    Helt klart, har ingen stor inkomst, men lägger undan så vi ska ha till kläder, problemet är bara att äldsta tjejen har NOLL intresse av att gå och kolla i butiker, därför beställer vi, men jag undrade bara om jag msåte få en till koll på mig igen nu eller om jag fortfarande har kvar den de redan gjort så att säga.
  • Anonym (kläddags)

Fast nu har ni missuppfattat mig, jag ska inte ha KONTO utan FAKTURA, alltså, jag ska inte ha någon avbetalning.

Svar på tråden Kreditupplysning HM och Halens?